Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp oss bekräfta att ditt konto är fixat!

Tråden skapades och har fått 117 svar. Det senaste inlägget skrevs .
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-29 11:25

Gah! Nu funkar det ändå... Never mind!

  • Medlem
  • International user
  • 2007-04-29 11:33

allt fungerar - tjoho

  • Medlem
  • 2007-04-29 11:45

Tjoho!

Får fortfarande bara upp mina inlägg skrivna efter sammanslagningen.
Annars funkar det som tidigare... Rensade cookies innan inloggning.

/Perka

Ursprungligen av jawa:

Funkar.

Du måste logga ut ur 99.se och rensa dina cookies för att din profil ska fungera bra. Fixa snarast

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-04-29 11:55

Funkar, förutom att min profil (Hur hittade du 99? osv) inte finns kvar, plus att min avatar var raderad.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-04-29 12:06

Vet inte om det blev bättre eller sämre (och det spelar inte så stor roll för min del ).

Men det är lite intressant att se att jag skrev ett inlägg 2004-03-09 (vilket stämmer) och att jag blev medlem 2004-06-08 enligt min nuvarande profil

Ursprungligen av nilrog:

Vet inte om det blev bättre eller sämre (och det spelar inte så stor roll för min del ).

Men det är lite intressant att se att jag skrev ett inlägg 2004-03-09 (vilket stämmer) och att jag blev medlem 2004-06-08 enligt min nuvarande profil

Samma här, har inlägg från åtminstone sommaren 2005, men som synes står det att jag varit medlem sedan januari 2006. Men det stör mig inte, bara jag kan hitta mina gamla inlägg (vilket jag kan) är jag nöjd, då jag inte kunnat hitta några gamla trådar som jag letat efter.

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-04-29 12:17

Fixat.

  • Medlem
  • Mölndal
  • 2007-04-29 12:49

Det enda som kvarstår är mitt aktiveringsdatum som ligger en månad fel skall vara maj inte juni 2001
Jag började köra på 99mac när den var under en vecka gammal....

Det verkar nu vara fixat!

Okej, nu har jag loggat ut och rensat cookies. Nu borde det bli rätt.

Hm...?
Har loggat ut, och tömt alla kakor, men har fortfarande n/a inlägg?
Kan inte heller ladda upp bilder.

Confirmed! Avataren försvann, men det var fasiken lika bra. Nu får man tid att göra en ny äntligen

Jag ropade också "Yippi" för tidigt. Nu står det istället N/A på min profil. Har provat tipset att sensa Cookies och har även tömt Cachen i Safari, men det är kvar. Men jag väntar ett dygn och ser om det ändrar sig av sig självt.

Bra jobbat iaf, Björnström och grabbarna!!

"Nu så funkar det, var jag tvungen att skriva ett inlägg för att det skulle ändra sig tillbaka?"

Anledningen till att du måste logga ut & in är att dina cookies har ditt gamla userid sparat - men scripten vi kör ändrar ju ditt userid till ditt gamla 99mac-id. Därav problemet.

  • Oregistrerad
  • 2007-04-29 16:50

Mitt konto verkar ok nu, antalet inlägg stämmer. Tack ska ni ha!

Mattias - du måste radera dina 99.se cookies från din webbläsare.

Om du inte gör det kommer du troligen använda ditt gamla (numera felaktiga) användarnummer och problemen kvarstår. Logga ut ur 99.se och för säkerhets skull: radera cookies manuellt i din webbläsare innan du loggar in igen!

  • Oregistrerad
  • 2007-04-29 17:06

Eller stämmer inte? Tittar jag på gamla poster så stämmer det, men nu får jag n/a när jag gör ett nytt.

  • Oregistrerad
  • 2007-04-29 17:06

Funkar bra!

Tack!:)

  • Oregistrerad
  • 2007-04-29 17:07

Nu har jag tagit bort kakorna.

Det var då sjutton..... Nu då?

Verkar inte lira 100% va?

Anledningen till att ni får n/a på nya inlägg är att ni använder ert gamla userid (som är sparat i en cookie) som inte längre har en profil!

Testa byt webbläsare och radera verkligen alla cookies så ska det fungera.

Ledsen för strulet men det blev verkligen kaos när importscripten bråkade med oss vid sammanslagningen. Steg för steg...

Såja. Funkar fint nu. Felet låg hos mig, blandade ihop Safari och Firefox och raderade cookies i fel webläsare.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-29 17:13

Jag tycker att det ser helt rätt ut sånär som på mitt aktiveringsdatum, vill minnas att det borde vara oktober 2003. Annars är allt tillbaka, snyggt jobbat!

Edit: Och schma-dack sa det så var det också fixat. Tack för det!

Senast redigerat 2007-04-29 22:42
  • Medlem
  • 2007-04-29 20:11

Ser ut som allt fungerar för mig. Orginal avataren är väck. Men jag tror jag ändrade den själv i något läge eftersom jag var helt utan. Kan hitta mina ganska få gamla trådar etc så är nöjder och glader.

Mvh
/Ulf H

  • Oregistrerad
  • 2007-04-29 20:26

Hur gör jag för att tömma cookies? :">

Ja, se på tusan - ser ut att funka nu, och allt är tebax.

Stort tack!

Ursprungligen av Adzam 1:

Hur gör jag för att tömma cookies? :">

I Firefox (version 2.x) kan du rensa ut samtliga "kakor" genom att välja Verktyg -> Rensa ut känslig data... och kryssa i Kakor (men inget annat) och klicka på Rensa.

Vill du hellre rensa ut enskilda cookies går du på Firefox -> inställningar... -> Sekretess och klickar på knappen Visa kakor... Då får du upp en dialogruta där du kan välja precis vilka kakor du vill ta bort.

I Safari hittar du det under Safari -> Inställningar... -> Säkerhet. Klicka på knappen Visa cookies och du får upp en dialogruta där du kan rensa alla eller enskilda (men tyvärr inte söka, på den punkten är Firefox bättre).

När det gäller Internet Explorer för Windows får någon annan svara.

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-04-29 21:02

Underbart, kan se mina gamla inlägg och så vidare. Dock försvann de flesta uppgifterna under min profil, såsom sysselsättning, intressen med mera. Det viktigaste verkar dock fixat.

Tack för det!

Ursprungligen av marcus:

Dock försvann de flesta uppgifterna under min profil, såsom sysselsättning, intressen med mera.

Ja, det är tyvärr en bieffekt men inte så mycket att göra åt, skriptet återställer till en av profilerna om jag förstått det rätt, och har man otur är det den nyaste man fyllt i som försvinner.

Allt verkar fungera tror jag ... Inte märkt något som strular sedan omflytten i alla fall.

Det enda som saknades var avatar och profilbild, men de ville jag ändå byta

Passade på att rensa ut cookies och göra en datorstorstädning precis under sista nertiden

Bevaka tråden