Jag har haft min nu ca 1,5 månad, och den har varit mycket stabil från dag 1. Har aldrig hängt sig eller strulat på annat sätt.
Helt rätt. Eftersom Apple gjort den är den mycket lätt att konfigurera. Jag vet inte vad du syftar på med avancerade inställningar, men den är mycket flexibel i inställningarna som för övrigt är mycket lätta att ställa in. Hade lite problem i början att få port forwarding för FTP att funka, men det har löst sig.
Den har inget webinterface, utan en utility man måste installera. Den är förvisso mycket lätt att använda, men detta är den enda minuspunkten, tycker jag. På Apples hemsidag kan du ladda ner en användarmanual för routern. I den finner du screen-shots från användargränsnittet.
Har tyvärr ingen Mac med 'n' kort ännu så den frågan kan jag inte besvara, men vad jag läst på olika forums på Internet lär det funka väldigt bra.
Så vitt jag förstått delas hårddisken ut via Bonjour. I vilket fall som helst; efter att du anslutit HDn visas den helt enkelt som en disk. Du kan även dela disken via WAN porten och således se den om du sitter någon annanstans i världen och är ansluten via Internet. Extremen har bara 1 USB-port, men du kan ansluta en hub och koppla flera enheter till den!
Jag kan helt klart rekommendera denna router. Har aldrig haft en så stabil och flexibel router förr.
Lycka till med köpet!