Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Forum-frågor kring regler och moms.

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har ngr frågor kring vilka rättigheter man har som admin för ett forum. (Har inget med 99.se att göra, utan en egen projektidé )

1. Den databas som byggs upp med inlägg - vem har eg copyright? Kan man i forum-reglerna bestämma att ägarna av siten har copyright, eller har den enskilda skribenten copyright på sina respektive inlägg?

2. Finns det ngr juridiska hinder att radera inlägg och användare, som bryter mot forum-regler?

3. Om man tar ut en avgift för medlemsskap, ska denna beläggas med moms (6% el 25%)?

1. Användaravtalet reglerar det.

2. Nope.

3. Det hänger på om du driver forumet som företag eller exempelvis ideell förening (som inte är momsbelagda).

Ok, tack för snabbt svar!
Ang punkt 3: ngn som vet det 25% el 6% moms?

Hur skulle det kunna bli 6% moms? Detta är ju en tjänst som vilken annan, har jag fel?

Jag tänkte om det var publicistisk moms, dvs samma som för tidningar och böcker.
http://www.skatteverket.se/skatter/mervardesskattmoms/2512eller6moms.4.7459477810df5bccdd480005156.html

Kolla med din revisor - vi har alltid betalat in 25% moms på alla medlemsavgifter iallafall.

1
Bevaka tråden