Skrevs ursprungligen av Rasmus
[B]Antagligen inte eftersom dom varit aktiva i trettioelva andra trådar sedan jag skrev detta inlägg. Trådar som jag inte tror dom hade prioriterat framför sin egen "feedback"-avdelning om dom hade för avsikt att bemöta förfrågningar på ett schyst sätt.
Jag tycker du är fel ute som andra som har klagat på samma sak tidigare. Du har registrerat dig på en webbplats som drivs av frivilliga där syftet är att samla ihop en bunt människor med liknande intressen och göra det möjligt att diskutera detta. För att hålla diskussionerna lite levande och locka tillbaka folk till siten så skickas det ett epostmeddelande då och då. Vet inte vad frekvensen kan vara men jag har sett ett ungefär en gång i månaden. För detta meddelande flyger du mer eller mindre i taket och rör upp himmel och jord dels över att någon är så fräck att de skickar dig ett epostmeddelande och dels att de inte tar sig tid att svara på dina frågor om varför i hela friden de skickar dig detta epostmeddelande. Du drar direkt höga växlar och kallar din kritik berättigad och insinuerar att de som driver siten har skumma avsikter med sina meddelanden och att de försöker skyffla kritik under mattan. Två ganska allvarliga anklagelser att slänga ur sig om det arbete som frivilliga utför och i mina ögon är det att kliva över gränsen helt och hållet. Om du tog av dig alluminiumfoliehatten och en stund och lugnade ner dig så kanske du skulle förstå att:
1. Det är frivilliga som jobbar med detta, kritik passar sig inte, absolut inte på det lättvindiga sätt du slänger ur dig det ena efter det andra.
2. Frivilliga kan begå misstag, eftersom det helt enkelt är en smula komplicerat att skicka 3000 meddelanden där man flyttar adresser från ett system till ett annat, så kan det bli fel då och då. Gör då som vi andra och radera meddelandet innan du hoppar upp på tvållådan och håller ett tal om skumma administratörer och tankekontroll.
3. Frivilliga har begränsat med arbetstid, jag ser hellre att de svarar och deltar i andra trådar än att de svarar på din fråga, särskilt som du är helt fel ute. Frivilliga väljer dessutom själva vad de skall jobba med och jag ser inte att de har lovat någonstans att svara på dina frågor, särskilt inte som frågan diskuterats tidigare, använd sökmotorn.
Om du under dessa förutsättningar är mer intresserad av att klaga och smyga in lite fria fantasier i form av kritik, så finns det andra ställen på nätet att hänga på.
(Jag får 40-60 spam om dagen och jag har konfigurerat mitt epostprogram att skicka alla dessa i papperskorgen. Behöver du hjälp med det så utnyttja detta forum det är bäst lämpat för: få hjälp med saker.)
/Ola