Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp mig med försäkringsproblem!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Min macbook pro åkte i backen för ett tag sedan och jag fick lös reparationen på allrisken. Men försäkringen täckte inte den sneda skärmen eftersom det inte var något "funktionsfel" dvs alla pixlar återges korrekt. Problemet är att locket måste stängas med våld då bara en av krokarna hakar fast vid normal stängning. Locket är så snett på höger sida att den högra haken inte fäster i bottenplattan när man stänger locket. Det GÅR dock att stänga om man lägger handflatan på höger sida och trycker ner ordentligt. Men detta kommer bara att skada datorn mer i längden eftersom jag måste använda så pass mkt våld.
Jag ska överklaga beslutet och behöver er hjälp med att förklara varför detta är ett funktionsfel. Finns det någon funktion definierad av apple som säger att man ska kunna stänga locket med två fingrar i mitten eller på varsin kant utan att behöva trycka till hårt?

Enormt tacksam för hjälp.
/Erik

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-01 18:07

Varför det är ett funktionsfel?

Funktionen med hakarna är väl ganska tydligt, de ska haka i för att låsa fast skärmen, det kna knappast ligga i Apples kravspecar att man ska anbringa våld för att få dessa att låsa. Den fungerar ju inte som den är tänkt att göra. Ett solklart fall, överklaga.

Precis! Men det är just det att jag kan få hakarna att fästa om jag forcerar locket, så jag kan inte skriva att det "inte går att stänga". Jag behöver hjälp med formuleringen av själva "funktions-felet". Skönt att det verkar vara ett solklart fall, tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden