Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cv - Midi Yamaha Cs15

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-01 23:10

Goder Afton!

Jag är relativt ny på forumet och skulle vilja veta om någon har tips på fungerande MIDI-interface till en Yamaha CS15?

Jag hade ett gammalt Kenton som jag körde min SH101 och ProOne genom men jag har någonstans för mig att inte CS15 gick att köra genom detta... något med spänning tror jag...

Någon som vet något och som har konkreta tips till mig!
Tack på förhand - må väl!
/A

  • Medlem
  • Nyköping
  • 2007-05-02 01:00

den kör på dubbel cv/gate. har du någon koll på om det är + eller - ?
eller kör den på hz ?

  • Medlem
  • 2007-05-02 08:42

CS15 kör Hz/V och negativ trigg, medans både SH-101 och P1 kör V/Oct och positiv trigg.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-02 09:27
Ursprungligen av jgb:

CS15 kör Hz/V och negativ trigg, medans både SH-101 och P1 kör V/Oct och positiv trigg.

Ja, jag har kommit fram till samma slutsats!
Kan Du något om externa MIDI-burkar till synthen?

Tips?
Tack för inläggen!
/A

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-02 09:33

Går inte ditt Kenton MIDI/CV interface att konfigurera för Hz/V? Annars är det inte så svårt att bygga V/oktav -> Hz/V omvandlare ... Kolla nedanstående länk:

http://home.swipnet.se/cfmd/synths/schematics/oct2hz.pdf

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-02 11:52
Ursprungligen av neriks:

Går inte ditt Kenton MIDI/CV interface att konfigurera för Hz/V? Annars är det inte så svårt att bygga V/oktav -> Hz/V omvandlare ... Kolla nedanstående länk:

http://home.swipnet.se/cfmd/synths/schematics/oct2hz.pdf

Tack för tipset!

Grejjen är att jag inte har Kentoninterfacet kvar så jag ville ha tips på bra och prisvärda interface som kan funka. Har Du eller någon annan tips så maila gärna!
/A

Ursprungligen av neriks:

Går inte ditt Kenton MIDI/CV interface att konfigurera för Hz/V? Annars är det inte så svårt att bygga V/oktav -> Hz/V omvandlare ... Kolla nedanstående länk:

http://home.swipnet.se/cfmd/synths/schematics/oct2hz.pdf

my god! du menar alltså att om jag bygger denhär lilla grejjen så
kan jag köpa en billig midi - v/oktavburk o sätta den efter så funkar det
flawless?

  • Medlem
  • 2007-05-04 01:53

Kenton Pro Solo, går att köra både V/oktav och Hz/V samt pos/neg trig. Funkar oxå till Korg synthar m a o.

Har funkat skitbra för mig, den har ju några år på nacken nu så jag vet inte om den finns kvar.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-05-06 22:54
Ursprungligen av Xarl:

Kenton Pro Solo, går att köra både V/oktav och Hz/V samt pos/neg trig. Funkar oxå till Korg synthar m a o.

Har funkat skitbra för mig, den har ju några år på nacken nu så jag vet inte om den finns kvar.

Tack för tipsen - det blir ett Kenton Pro Solo!
Må gott och på återskrivande:)

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-07-16 11:29

Här hittade jag en gammal tråd.

Är det någon som har tips på vara man med fördel bör inhandla sitt kenton pro solo (eller om det finns andra som funkar bra också).

Jag tänkte sequenca min cs-15 med min korg electribe ea-1...

1
Bevaka tråden