Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

TV i Macen?

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag har hört att man kan se på TV i vissa Macar som har TV-kort - Jag undrar vilka Macar som har TV-kort som standrad, eftersom jag har två st gamla burkar som står o dammar i källaren...

Citat:

Skrevs ursprungligen av ollebolle
Jag har hört att man kan se på TV i vissa Macar som har TV-kort - Jag undrar vilka Macar som har TV-kort som standrad, eftersom jag har två st gamla burkar som står o dammar i källaren...

Många 630, 5000- och 6000-macar hade TV-kort, jag har flera, kortet fungerar mycket bra. På min 5500 sitter det också ett radiokort från Apple.

vad finns det för alternativ till en pismo om man nu skulle vilja kolla på tv i den?

Citat:

Skrevs ursprungligen av kitesurf
vad finns det för alternativ till en pismo om man nu skulle vilja kolla på tv i den?

EyeTV från ElGato, ett externt TV-kort. Sitter ock tittar på TV på min Pismo precis just nu. Ett test kommer inom kort.

/M

Finns det något PCI-kort med stöd för OSX?

Har en Performa 6200, 40MB Ram, 2GB HD, nätverkskort och TV-kort etc.
Fungerar finfint med (Apple fjärr) alla kanaler samt text-TV, ej radio!

Bara att komma upp för gatan och hämta för 1000:- eller nåt. Bor i Örebro (Norrköpingsvägen).
Med en T-koppling så har du en extra TV, perfekt för köket eller varför inte på toaletten!

1
Bevaka tråden