Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Skärm/mus/keyboardswitch?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu är det så att jag har råkat ramla en till dator och vill ju såklart koppla ihop dessa två med samma skärm, mus och tangentbord. Verkar ju finnas switchar som ordnar detta fint, men nu tänkte jag bara checka med er där ute om det är någon som har erfarenhet av något dylikt och i så fall om det finns något att tillägga eller upplysa om?

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-02 23:37

Tja... enda gången jag lekt med switchar var med en riktigt dålig switch från clasohlson. Var med PS/2-portar. Bilden blev noterbart sämre än utan att ha switchen i. Så jag skulle nog rekommendera att lägga några kronor på en rätt bra switch. Om du tänker använda rätt långa monitorkablar så skulle jag rekommendera att köra med en som förstärker signalen (är väl inte rekommenderat med mer än 3m skärmkabel). Enda jag kan tillägga.

Har kört med en ATEN KVM switch. Funkar skitbra på PC iaf...
http://www.dustin.se/DacsaPortal/?ProdID=5010094431

Det enda som kan bli knas är om det glappar på någon kontakt, då dör all komunikation genom switchen, iaf på den ATEN modellen som jag kört.

Kolla bara så du tar en med rätt kontakter, usb eller ps/2 till mus & KB...

Nu köpte jag en på Kjell & co och den funkade ju fint, både på macen och pcn. Väldigt smidigt. Det tar ju några sekunder att switcha mellan datorerna, men det kan iaf jag leva med. Kul ju.

  • Medlem
  • Järfälla
  • 2007-05-05 11:09

Köp något med DVI. Analogt tjafs ger ganska usel bild om man kör någon form
av vettig upplösning.

1
Bevaka tråden