• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-03 15:09

Hej alla!
Jag är ny på forumet och är även ny i Mac världen.
Ivrig som jag var så gick jag även och skaffade ett TASCAM US 122L ljudkort och till det fick jag även Cubase LE. MEN jag får bara trassel.

Garage band hittar mitt ljudkort utan problem. Men MIDI ingången funkar inte verkar det som. Iaf inte i GB. I Cubase hittar den inte min mick men väl MIDI ingången. På audiokanalerna kan jag alltså inte aktivera inspelningsfunktionen då den säger "no input available". Den föreslår att jag ska öppna inputfönstret men jag är dels inte helt säker på vilket fönster de menar och det fönstre jag tror det är, erbjuder inte min mickingång som alternativ. Jag gissar att det handlar om någon setup grej men eftersom bruksanvisningarna bara stämmer för PC användare (trots att det skall vara MAC compatibelt) lirar de inte helt med min verklighet. Någon som kör på samma setup som jag som kan hjälpa mig? Känns som det är ett virrvarr av inställningar som jag fipplat till så om någon har lite koll på dessa grejor så vore jag mycket tacksam för lite tips och råd jag jag kan lämna det tekniska mumbojumbot därhän och koncentrera mig på det kreativa istället!

/Sam