Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Större HD och fler video format

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-05 11:05

Jag har precis köpt en ATV och skulle vilja sätta i en större HD samt få möjligheten att spela upp fler video format än de som stödjs idag. Jag har läst lite på alla möjliga forum, det finns spaltmeter om hur man hackar ATVn tydligen *hehe*

1) Sätta i större HD, hur vet man vilken HD man ska köpa ATA/SATA? Måste man öppna ATV innan för att se vilken? VIlken modell rekommenderar ni att man köper som är tyst?
2) Patcha ATV så att jag kan köra AVI och DIVX format och fler om möjligt *ler*

Eftersom jag inte har en MAC idag, PC frälst, sorry guys. Men det hindrar inte att jag köper iPod och ATV *muheheheh

Så undrar jag om det finns någon som har gjort ovan och bor i Sthlm? Finns det någon vänlig själ som skulle vilja hjälpa mig med detta någon dag?

Tack på förhand. Underbart forum

för att kunna utföra 1 & 2 som du skriver MÅSTE du ha en intel baserad Mac ...

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-05 13:50

Precis därför som jag frågar efter någon som har utfört ovan och har mac + appleTV och skulle kunna tänkas hjälpa mig med detta i Sthlm

40GB fyllde jag bara med alla mina foton

Ursprungligen av imported_Parre:

Precis därför som jag frågar efter någon som har utfört ovan och har mac + appleTV och skulle kunna tänkas hjälpa mig med detta i Sthlm

40GB fyllde jag bara med alla mina foton

ok . där ser man .

ok . eftersom du inte har någon mac eller inte kommer skaffa någon ganska omgående så ser jag det enda alternativet för dig att skaffa större hårddisk . det är nog ingen större ide för dig att patcha den . för att när den väll är patchad så måste du ha en mac hela tiden för att kunna lägga in xvid, avi filmer och liknande .

PC maskiner kan itne komma åt AppleTV hårddisken för att läga in material så som xvid avi och likanande . den använder ett protokol som heter afp och Pc använder smb ... kanske om det finns ett hack för att aktiveras smb på ATV så kanske det går men då finns det nog en riks att filmerna inte fungerar ändå .

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-06 21:15

Ajdå, tusan vad trist
så det enda jag kan göra är att byta tll större HD. Trist, trodde att man bara hackade sin ATV och sedan så droppade man bara de nya Xvid o AVI i iTunes och sedan bara synca emellan PC -> ATVn.

Får väl vänta och se om det kommer något funderande hack för PC - ATV oxo :/
tack för ditt svar!

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-09 00:27

Om du har ssh rullande i aTVn så kan du använda dig av scp
för att flytta över filer...

Sök på WinSCP (ska vara gratis) så får du ett fint gui...

Ursprungligen av swede:

Om du har ssh rullande i aTVn så kan du använda dig av scp
för att flytta över filer...

Sök på WinSCP (ska vara gratis) så får du ett fint gui...

det var som fn . lärde man sig något nytt . tänka sig att sådant finns för M$

1
Bevaka tråden