Jag är inte alltid så smart men det är en fördel när man jobbar med webbsidor ...
När jag kommer till första sidan blir jag förvirrad – var ska jag börja? Jo, jag vet att det är bra att ge folk en chans att välja själva samtidigt som många förstagångsbesökare gärna vill ha hjälp med var de ska börja för att få ut mest.
Om man inte får annan hjälp har jag för mig att man klickar på klockan 12 och Layout och handtextning är kanske inte den sidan som ger en förstagångsbesökare den tydligaste känslan
E-postlänken – den blå understrecken är inte s snygg mot övriga färger. Kanske istället använda samma gröna färg som i företagsnamnet – undan undertryckning och sedan denna färg som ”hover” (när man rör pekaren över den)
Jag tycker även att man kan ta bort understrecket på länkarna på övriga sidor eftersom de redan har så avvikande färg. Dessutom är det inte konsekvent – vissa har orange understreck medan andra är blå Eller är det skillnad på aktiva och besökta? Känns i så fall mer rörigt än till hjälp.
Jag kan rekommendera en genomgång till av länkorden en gång till så att innehållsorden lyfts fram.
T ex på Layout och handtextning står det:
Om du har beställt inbjudningskort till ditt bröllop här går det ...
Kunde ändras till:
Om du har beställt inbjudningskort till ditt bröllop går det
Se prisexempel här.
Kunde ändras till
, se prisexempel.
Nej, jag vill inte ha understrecken – de är för att markera länken. Jo, jag vet att jag skrev om tydligare länkar förra gången men den avvikande färgen är tillräcklig
Snyggt och effektivt med huvud- och fotmenyer. Hjälper mycket, speciellt som sidorna är långa.
Har inte läst alla texter men det känns som det blivit mer studs i dem – ett rakare och direktare tilltal.
Återförsäljare. Bra sida! Men typsnitt/vikt och färg på försäljningsställena ger mig en lätt rysning (den enda på webbplatsen) – dey känns klumpigt och fult. Har de inte egna logotyper som man skulle kunna få använda för att lyfta fram dem? Nej det är inte renommé snyltning … men fungerar lika effektivt!
Som helhet har den lyft mycket sedan sist. Grattis!