Måste återuppliva den här tråden lite!
Va och införskaffa mig en Nas enhet från Promise häromdagen. Kasta in 4st 1tb diskar och allt är frid och fröjd tills jag ska föra över material från mina xserve raidar. Trodde det här problemet var mellan pc och mac men så verkar det inte vara. Samma symptom.
Kan vara switchen i det andra rummet. Vet inte än... Men jag har beställt en ny gigabit switch a'la dyrare variant. Får se om det löser sig imorn när den kommer.
Men jag fattar fortfarande inte VARFÖR det händer. Är det nån på forumet som konkret kan beskriva vad som orsakar en sån här sak? (otroligt långsam överföring via nätverk)
Jag har Nasen i ett annat rum för den är tänkt att göra backupp på 2 andra mac'ar som sitter o tuggar media hela dagarna. Det funkar fin fint på en av dom. Har inte hunnit kolla den andra än eftersom den tuggar på förfullt. Hur som helst.. Den macen är kopplad till en gigabit switch i samma rum. Mina raidar är i "det här rummet" och är kopplade till en Xserve som i sin tur är kopplad till en monsterswitch (bra sak) Från monsterswitchen går en kabel till den mindre switchen och det är den mindre switchen nasen är kopplad till. -Så ser nätverket ut. (om någon skulle undra...)