Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum. Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.
Jag funderar på att skaffa mig en webkamera till min iBook, och undrar vilken kamera (och var man hittar den billigast) som fungerar bäst till mac... Jag har kollat runt och verkligen inte alla kameror i affärerna fungerar ju ens till mac! samma sak med mjukvaran, vad ska man välja? vad använder folk mest (netmeeting har jag hört om, finns det som mjukvara till mac?), och viklka finns överhuvudtaget till mac?
Skrevs ursprungligen av mondo65 Kolla i aprilnumret av MacWorld, sidorna 43-45. Där recenseras BTV Pro, Evocam, ISPQ Videochat, SecuritySpy och USB Webcam.
Refererar du till MacWorld, var inte det en skittidning?
Själv har jag en Logitech QuickCam for Notebooks Pro, och den sitter perfekt på skärmens överdel väldans praktisk när man kör på bärbart. Men om man inte har en bärbar så är den inget att har. Sladden är bara ungefär en halvmeter lång, och det finns inget bra sätt att ställa den på något. (Om man inte har en LCD skärm att hänga den på)
Men som sagt. En mycket fin lite pryl tycker jag. Den enda igentliga nackdelen är att det inte hänger med någon programvara till mac med den.. Eller iaf så gjorde det inte det när jag köpte min för ett par månader sedan...