Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kul iMac filmer gjorda av Pixar

Tråden skapades och har fått 8 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Helt underbar

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-12 19:27

Rykten säger att det var därför de köpte Nothing real...

För att göra iMac reklam?

• Oregistrerad
  • 2002-02-12 21:25

Börjar tycka att Apples reklamfilmer är rätt trista faktiskt. Jag tycker det är ballare när man har människor i bild än dessa ständiga 3D-glada gubbar-varianter av all hårdvara. Känns som om det var precis vad man kunde vänta sig. Musik och utformning gör att det känns som om det riktas till en 10-åring, det blir liksom en fortsättning på iMacens töntstämpel på något vis. Dessutom var det ju en vanlig desktopbild i skärmen, skulle man gjort "hoppande gubben" så hade det varit mer fullständigt om den hade ett ansikte. Kan man kanske tycka.

Tror inte att det där är Apples officiella reklam, eller?

Har för mig att det är "något kul" från Pixar bara.. eller är jag ute och cyklar?

iPod-filmen var väl OK?

Anders

• Medlem
  • Örebro
  • 2002-02-12 21:45

Jag har IE 5.0, hur gör jag för att kunna spara filmerna som QuickTime-filer på HD´n?

• Medlem
  • Stockholm
  • 2002-02-12 22:02

Bästa (enklast) är om du har QuickTime Pro installerat på datorn - då behöver du bara
använda resp. films egen lilla "högermeny" för att spara ner filmen på HD´n. Annars kan man välja att gå in på Arkiv i IE 5.0 och välja spara som (eller kringla-S) och där klicka på alternativknappen. Då får du upp olika valmöjligheter på vad du vill ladda hem på den uppladdade sidan...

1
Bevaka tråden