- J THOMAS E
- Medlem ●
- Stockholm
Får väl sälja min Siemens och köpa en SonyEricsson nu..
http://www.sonyericsson.com/spg.jsp?page=gis&Redir=template%3DSE_apple%26B%3Die
(Jag trodde inte att SonyEricsson skulle vara de första som kom med stöd till Macen, samt när jag köpte Siemens-telefonen fanns det inga roliga SonyEricsson-telefoner.)
Borde innebära ett uppsving för SonyEricsson, rätt många Mac anv. kommer vilja ha en telefon, särskilt i USA..
//Thomas
Det är en intressant vändning. Men går du in och läser om exempelvis Sony Ericsson t68i på deras produktsidor står det inte ett ord om Mac-kompatibilitet - men en hel del om kompatiblitet med olika windows-versioner.
Och det är få telefoner som har ett så PC-aktigt gränssnitt som t68:an. Det lilla jag sett och prövat får mig att tänka på Windows 3.11.
Samt att hela t68-OS:et går rätt segt...
*väntar nu med spänning på hur alla t68-ägare på 99mac ska börja försvara sina telefoners förträfflighet
Pratar du 7650? Den har funnits ute i handeln i några veckor, men den skyltas inte framme. Dessutom fick jag pillra på en sådan på EXPOt.. USCH säger jag, stor fet o klumpig var mina intryck. Liten skärm i det stora skalet också.
Aja borde komma fler telefoner med SyncML stöd..
Någon som vet hurvida Siemens, Panasonic, Motorola m.fl. stödjer detta?
quote:Skapades ursprungligen av: ceder:
[QB]Det är en intressant vändning. Men går du in och läser om exempelvis Sony Ericsson t68i på deras produktsidor står det inte ett ord om Mac-kompatibilitet - men en hel del om kompatiblitet med olika windows-versioner.
/QB]
Det kan ju bero på att det är rätt nytt.
quote: Skapades ursprungligen av: Jürgen B
Aja borde komma fler telefoner med SyncML stöd..
Någon som vet hurvida Siemens, Panasonic, Motorola m.fl. stödjer detta?
På sidan http://www.syncml.org/ finns de flesta tillverkare med. Så det kan inte dröja tills det kommer flera modeller.
Man kanske kan lungna sig ett tag till med att köpa något..
iSync skulle väl komma i september?
[ 18 Juli 2002, 22:23: Meddelandet ändrat av: J Thomas E ]
quote:Skapades ursprungligen av: ceder:
*väntar nu med spänning på hur alla t68-ägare på 99mac ska börja försvara sina telefoners förträfflighet
Då får jag göra mitt bästa! Hastigheten i menyer osv beror helt på vilken mjukvaruversion du har på telefonen, om det är den senaste versionen som också är samma som i T68i så är den ganska bra tycker jag, om än lite långsam ibland. De tidigare versionerna är någonstans mellan OK och helt förskräckliga tycker jag.
Jämför ni med Nokia 7650 ger jag mig direkt. Den är bättre på allt tycker jag. Nokia levererar efter förväntan som alltid. Jag skulle vilja kalla mig opartisk, vill ha det som är bra och snyggt och vem som tillverkar är mindre viktigt.
T68 har haft kronan sen oktober, nu går den till Nokia i ett tag. Ser inte direkt att SonyEricsson kan matcha Nokia 6610 ( www.nokia.com/phones/6610/ ) när den kommer ut heller så det kanske förblir såhär ett tag.
Kan hålla med att menyerna är lite sega på T68 men efter att jag bytte till T68i så blev det klart bättre och personligen har jag aldrig gillat Nokias design som ser ut som små leksaker och är plastiga i känslan. Annars verkar ju SonyEricsson P800 bli en het kandidat att kampera mot Nokia 7650.
Företagens resultat för kvartalet:
Ericsson: Minus 3,5 miljarder kronor (368 miljoner euro).
Nokia: Ett nettoresultat på plus 905 miljoner euro jämfört med 830 miljoner euro i fjol.
Se Komputter Sviden.
[ 19 Juli 2002, 16:21: Meddelandet ändrat av: mondo65 ]
Nokia har väl aldrig satsat på mac direkt. Inte ens en USB-kabel kan dom fixa fram till sina telefoner. Men jag gillar deras telefoner, och vill gärna fortsätta med dem, men Nokia hur kan ni göra 6610 *utan* Bluetooth? Så vitt jag kan förstå är det ingen Bluetooth i den telefonen. Annars verkar det vara min drömtelefon. Den eller Sony Ericsson P800.
Jag tycker idéer som "jag ska aldrig köpa en telefon från xxx" är rätt löjliga. Den som gör den bästa telefonen får mitt tyckte. T68i är en fullträff där Sony Ericsson verkligen fått in det mesta som är bra i en telefon. 7650 är visserligen en nivå högre, förstås, men den har t.ex. bara WAP 1.2.1 medan T86i har 2.0 (vilket är stor skillnad om jag förstått det rätt). Och vad gäller sega menyer så lär det ha fixat sig i T68 iom uppdateringen av mjukvaran. Och jag håller inte med om att den skulle vara som win 3.11.
Jaaaa, jag har länge trackat alla mina kompisar som haft Ericsson. Hade själv några för 6-7 år sedan. Jag har stenhårt hävdat att jag är Nokia människa (är barndomskompis med Nokias VDs lillebröder).
Nu har jag precis varit på stan och hämtat en T68i.
Jag har gnällt länge på att ingen har Macstöd och tänkte att nu då någon fixat ett samarbete så får man väl stödja det och visa sin uppskattning. Väntar med spänning på iCal och iSync.
Företagens resultat för det senaste kvartalet talar sitt tydliga språk:
Ericsson: Minus 3,5 miljarder kronor (368 miljoner euro).
Nokia: Ett nettoresultat på plus 905 miljoner euro jämfört med 830 miljoner euro i fjol.
Vilket av företagen har koll och vilket har det inte? Jag tror personligen inte att det har så mycket att göra med produkterna utan snarare företagens kulturer, personal, beslutsvägar och organisation.
Ska jag köpa en kamera-mobil blir det en P800. Den erbjuder en hel del intressanta finesser och är trevligare än Nokia 7650.
Svenska Spectronic har också en mycket bra telefon:
http://www.spectronic.se/svenska/default.asp
Dessutom finns ju Neonode som är en Pocket PC/telefon med MP3-spelare.
För närvarande har jag en Ericsson T39 som är mycket bra.
Framöver är det antingen Spectronics Sidetouch, Sony Ericsson P800 eller Neonode som är intressanta (för mig).
[quote]quote:Skapades ursprungligen av: Mats ´Venger´ Björnström:
[QUOTE]
T68 har haft kronan sen oktober, nu går den till Nokia i ett tag. Ser inte direkt att SonyEricsson kan matcha Nokia 6610 ( www.nokia.com/phones/6610/ ) när den kommer ut heller så det kanske förblir såhär ett tag.
[/quote]Synd bara att den inte har bluetooth™
/F
quote: Vilket av företagen har koll och vilket har det inte? Jag tror personligen inte att det har så mycket att göra med produkterna utan snarare företagens kulturer, personal, beslutsvägar och organisation.
Ligger mycket i det. Idag gick Ericssons börskurs ned till UNDER 10 kr.