Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp med ett problem!!!!!!!

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag vet inte vart detta problem ligger men min cd brännare i powerbooken vill inte bränna.

i toast står detta:

"the drive reported an error:
sense key = medium error
sense code = 0*73, 0*03"

vad innebär detta.

jag har provat både sony cd-r skivor och impega och de är båda på 700mb.

samma skiva har jag testat att bränna med min andra jobb dator powerbooken 12" och där går det bra.

är detta ett problem med brännaren eller är det ett mjukvaruproblem.

hjälp tack

Har du testat lägre bränn-hastighet?

Jag hade ett liknande problem med en extern LaCie-brännare kopplad till en iMac. Uppdatering av firmware var lösningen för mig. Uppdateringen hittade jag på Apples hemsida.

pratade med apple om problemet, jag har ju införskaffat applecare så man får ju utnyttja detta.

de sa att combo driven inte tycker om cd-r skivor som klarar mer än 8* hastigheten.

någon som hört något om detta

Klart det ska fungera med alla CD-R skivor. Testa bränna i lägre hastighet. Hjälper det inte så tycker jag du ska testa att rensa OS X cache. Cocktail är bra på detta.

Testa också att reparera privilegier på hårddisken med "Skivkontroll" som finns i "Program/Verktygsprogram".

Har en vän med just en Powerbook 12" och har för mig att något av ovanstående löste brännproblemet som hon också hade.

Om det som ovanstående skribent säger inte hjälper så är mitt tips att det är ett hårdvarufel på brännaren.
Jag hade en LaCie 24x pocket-brännare som levererade samma felkod, den fick jag utbytt på garantin efter ett telefonsamtal med LaCies svenska representant.
(Bra service, förresten).

1
Bevaka tråden