Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gillar....

Tråden skapades och har fått 11 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Oregistrerad
  • 2002-02-12 15:49

Jo, den där killen visade verkligen inte framfötterna där.
Men säga vad man vill, han har en viss poäng. Apple verkar inte ha ansträngt sig till det yttersta på dom där sidorna. Om det är meningen att vinna över PC-användarna så misslyckas dom med den sidan tycker även jag.

Tja, han verkar inte kunna läsa speciellt bra, hans tolkningar stämmer inte det minsta överens om med vad Apple själva säger. Inte nog med det så smutskastar han ju bara Apple och ger inget argument emot det Apple säger.. aja, ska ta och skicka ett mail och undra var de hittade denna jubelidiot

Hela den där killen borde kanske sammanfogas med "Bara en musknapp" diskussionen...

• Medlem
  • Umeå
  • 2002-02-12 16:59

Gör din medborgerliga plikt och gå in och skriv vad du tycker om artikeln. Sitt inte inne och är tyst medans den här mannen härjar på våra gator!

Postade ett inlägg på sidan och skickade även ett mail till Mattias Inghe.

Såhär såg mailet ut..

Hej Mattias!

Jag läste din krönika (om Apple) på Testcentret. Man kan fråga sig vem som sänkt sig till sandlådenivå, först och främst dina tolkningar på myterna. Det var nästan så man började gråta, ligger absolut inget i det du skrev. Du anklagar Apple för smutskastning? Undra vad man kan man kalla din krönika..

Du feltolkar och smutskastar Apple, utan att ens ge ett argument emot deras "felaktiga" myter. Jag är Macanvändare själv, jag har inga problem med att ta kritik. Du borde läsa om Apple´s Myths sida igen, noggrannt.

Då kanske du kommer se att det som står stämmer och är inte alls till för att smutskasta någon, snarare rädda sig själva för att bli smutskastade.

"Macen suger - Nej, det gör den inte. Den är jättebäst."
- Var hittar du något som antyder att Macen är bäst och Windows suger?

"Det finns inga program till Mac - Det finns det visst. Jättemånga."

-Tja, alla du behöver finns. Klart det saknas ett fåtal men i princip finns alla program som öht är värda att porta.

"Mac vill inte jobba ihop med PC - Johodå. Det går jättebra."

-Vad är det för sorts smutskastning? Tycker det är mycket trevligt att MacOS X funkar i Windows nätverk utan extra programvara. Knappast någon nackdel för Windows användare heller.

"Windows är lika bra - Nej, Windows ligger jätteefter."

-Det är upp till var och en att tycka vad som är "bäst", Windows har sina fördelar och MacOS har sina. När det gäller MacOS X så har Apple verkligen lyckats, testa det. Dock har MacOS X inte ens kommit in I "puberteten" än, det har sina brister fortfarande. Men ge det lite tid, själv har jag några dagar kvar till en månad uptime. Låter kanske inte märkvärdigt, har mångadubbla på mina servrar själv. Men detta är min arbetsdator jag jobbar och använder dagligen hela dagarna. MacOS X har en ljus framtid, lite offtopic man jag ville endå passa på

"Alla använder Windows - Nej det gör de inte."

Tja, alla använder väl inte heller Windows?
Ytterligare ett konstigt exempel på smutskastning.

Hoppas du tänker lite mer innan du bara slänger ur dig massa strunt, du har vissa krav på dig som journalist. Ett är t.ex att inte slänga ur dig massa strunt utan eftertanke.

MVH Patrik Skulski

• Oregistrerad
  • 2002-02-13 09:42

kolla detta idiotsvaret......

" Men nu är det bara så, att Mac verkligen förlorade en potentiell kund hos mig. Jag är Pc-Windows-användare idag och är ganska trött på all den här attacken mot just Windows! Trött på allt virus-skit som cirkulerar!! Om Mac fick lika mycket attacker mot sig, som Microsoft haft, skulle de slutat existera på denna Jord för lääänge sedan!
Så låt oss se sanningen i vitögat! Det finns INGET bra OS idag...inget som är stabilt och osårbart från yttre attacker! Dåligt, IT-branschen! Det är sånt här som gör att man sakta glider över till Unix...åtminstone ETT av de stabilaste.
 - Atlas "

:eek:

[ 13 Februari 2002: Meddelandet ändrat av: deepee ]

Haha, det skiljer sig _helt_ från det svar jag fick

Sitter i skolan nu, men jag postar svaret när jag kommer hem.

Ehh.. MacOS X är UNIX... Krig i tomteskogen... Hehehe..

Har du inte kommit hem än Patrik?

Men det ligger någonting i att det inte finns något riktigt bra OS idag. Det håller jag med om. De flesta OS idag är inte riktigt enkla de bara döljer komplexiteten för den vanliga användaren. Men jag antar att det beror på företagens sjuka lust att göra ett enda OS för både klienter och servrar.

Oj, glömde bort

Här kommer det:

"Hej! Ta det lungt! Du håller ju i stort med mig. Jag har inte skrivit ett
ord om att PC skulle vara bättre än
Mac, eller tvärtom för den delen.

Som jag skrev i krönikan, jag gillar Mac. Faktum är att jag brukade använda
Mac innan jobbet tvingade
mig att byta (på grund av att de program som företaget använde inte fanns
för MacOS på den tiden...)

Du säger att sidan är till fr att rädda Apple från att bli smutskastat. Det
har du helt rätt i. Det enda jag säger
är att sidan inte gör ett särskilt bra jobb.

En sida som ska ta upp argument för att använda Mac framför Windows borde
ge mig lite mer
kött på benen än de floskler som Apple levererar. För hållbara sakliga
tekniska, ekonomiska
marknadsmässiga och användarmössiga argument finns. Proffsen på Apples
marknadsavdelning
borde inse att de som besöker sidan ochså är proffs, och bör behhandlas med
lite mer respekt.

Krönikan var inte ett inlägg i plattformskriget, utan ett inlägg MOT det
plattformskrig som Apple hittills
hållt sig stilfullt utanför. Om det var så lätt att misstolka får jag väl
ta den smällen denna gång.