Postade ett inlägg på sidan och skickade även ett mail till Mattias Inghe.
Såhär såg mailet ut..
Hej Mattias!
Jag läste din krönika (om Apple) på Testcentret. Man kan fråga sig vem som sänkt sig till sandlådenivå, först och främst dina tolkningar på myterna. Det var nästan så man började gråta, ligger absolut inget i det du skrev. Du anklagar Apple för smutskastning? Undra vad man kan man kalla din krönika..
Du feltolkar och smutskastar Apple, utan att ens ge ett argument emot deras "felaktiga" myter. Jag är Macanvändare själv, jag har inga problem med att ta kritik. Du borde läsa om Apple´s Myths sida igen, noggrannt.
Då kanske du kommer se att det som står stämmer och är inte alls till för att smutskasta någon, snarare rädda sig själva för att bli smutskastade.
"Macen suger - Nej, det gör den inte. Den är jättebäst."
- Var hittar du något som antyder att Macen är bäst och Windows suger?
"Det finns inga program till Mac - Det finns det visst. Jättemånga."
-Tja, alla du behöver finns. Klart det saknas ett fåtal men i princip finns alla program som öht är värda att porta.
"Mac vill inte jobba ihop med PC - Johodå. Det går jättebra."
-Vad är det för sorts smutskastning? Tycker det är mycket trevligt att MacOS X funkar i Windows nätverk utan extra programvara. Knappast någon nackdel för Windows användare heller.
"Windows är lika bra - Nej, Windows ligger jätteefter."
-Det är upp till var och en att tycka vad som är "bäst", Windows har sina fördelar och MacOS har sina. När det gäller MacOS X så har Apple verkligen lyckats, testa det. Dock har MacOS X inte ens kommit in I "puberteten" än, det har sina brister fortfarande. Men ge det lite tid, själv har jag några dagar kvar till en månad uptime. Låter kanske inte märkvärdigt, har mångadubbla på mina servrar själv. Men detta är min arbetsdator jag jobbar och använder dagligen hela dagarna. MacOS X har en ljus framtid, lite offtopic man jag ville endå passa på
"Alla använder Windows - Nej det gör de inte."
Tja, alla använder väl inte heller Windows?
Ytterligare ett konstigt exempel på smutskastning.
Hoppas du tänker lite mer innan du bara slänger ur dig massa strunt, du har vissa krav på dig som journalist. Ett är t.ex att inte slänga ur dig massa strunt utan eftertanke.
MVH Patrik Skulski