Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Slumpade skrivbordsbakgrunder från iPhoto?

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-05-17 21:41

Kan man inte slumpa fram bakgrundsbilder och byta automatiskt med bilder från iPhoto som man kan göra från en mapp till exempel? Kan ju inte kryssa i den rutan :/.

Enklast är under Skrivbord och skärmsläckare i Systeminställningar ställa in och använda iPhotos bibliotek. Välj sen hur ofta bilden ska bytas sen kan du välja slumpmässig.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-05-17 21:54
Ursprungligen av Mikael E:

Enklast är under Skrivbord och skärmsläckare i Systeminställningar ställa in och använda iPhotos bibliotek. Välj sen hur ofta bilden ska bytas sen kan du välja slumpmässig.

Jo det är det jag försökt med, men när jag väljer iPhoto Library eller någon samling från iPhoto så blir "Change picture"-rutan grå så jag inte kan välja den. Är i princip säker på att jag haft slumpade bilder från iPhoto innan, men nu vill den inte alls.

Du har rätt det verkar inte gå, fungerar tydligen endast om man väljer en mapp och vill få slumpmässiga och automatiskt byte av bilder.

Var lite snabb i mitt svar innan jag verkligen kontrollerade att det fungerade som jag svarade.

• Medlem
  • Vimmerby
  • 2007-05-17 22:16

Då måste det vara en funktion dom tagit bort, för jag är ruskigt säker nu när jag tänker efter på att det har fungerat innan.

1
Bevaka tråden