Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Gratis Mac.com-mail!

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Nu kommer Apple att införa ".mac". Många tjänster som enligt mig känns lite menlösa. Jag har ingen användning av backup och antivirus, och egentligen klarar jag mig bra utan homepage och iDisken också!

Det jag använder, och som jag verkligen älskar, är min mail "[email protected]". Den vill jag inte bli av med. Jag har bytt mail för många gånger för att vilja byta en gång till. Tyvärr känner jag att 85 spänn i månaden tyvärr blir för dyrt för mig som student.

Är det någon som vet om det går att få BARA maildelen av .mac eller är jag tvungen att köpa tjänsten?

/Jonte

Om man loggar in till .Mac (med sitt "trial" account) och väljer Help så får man en FAQ. Nästan längst ner står det att man kan konvertera sitt trial account till ett mail-only konto. Det står också hur man ska göra, men det fungerar ännu inte.

Så frågan är om Apple har gjort något fel med att lägga upp texten, eller om man verkligen ska kunna få behålla en gratis mac.com address.

Ciryon

Dessutom har dom lagt upp små hinder på vägen för att få folk att tveka. Om du väljer att skapa ett gratiskonto så raderar dom hela din inbox först. Många tycker nog inte att det är så kul.

Hmm... Undrar om de tagit bort det. Hittar inte igen de anvisningarna...?

På sidan http://www.mac.com/1/pre_signup_notrial.html framgår också att det finns konton för endast epost. Om sidan är rätt vet jag dock inte.

Meddelandet Apple skickat ut om att iTools skall bli .Mac säger inget om rena epostkonton.

//Mikael

Det här verkar skitroddigt! Om någon lyckas konvertera sitt konto så kan ni väl ge en utförlig beskrivning om hur ni har gjort? Det känns lite bittert om man antingen måste betala för en massa tjänster som man inte behöver eller bli av med en bra mailadress! Man gör ju defacto reklam för Apple om man använder en mac.com-adress!!

/Jont Olof

Citat:

quote:Skapades ursprungligen av: Jont Olof:
Man gör ju defacto reklam för Apple om man använder en mac.com-adress!!

/Jont Olof

Och Telia om man använder en Teliaadress...

...och eftersom jag anser valet mellan reklam för Telia och Apple är ganska självklart vill jag hellre ha en gratis mac-adress!!

1
Bevaka tråden