Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Processor och RAM med Logic

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Vad tycker ni som har Mac och kör Logic: Är det värt att spendera pengar på 2.33GHz-processor istället för 2.16 och 2GB RAM istället för 1GB?

Gör 2.33GHz för lite skillnad för att vara värt 2.440:-?

Är 2GB RAM overkill, eller kan det behövas vid stora Logic-projekt?

Personligen så skulle skulle jag köra på 2.16 GHz och 2 GB RAM. 1 GB Tycker jag känns som gränsfall för riktigt bra prestanda. Själv så kör jag inte så mycket mjukissamplers eller så.. men ändå så var skillnaden helt enorm då jag uppgraderade från 1 GB till 3 GB (jag kör iofs digital performer.. men det bör inte vara någon större skillnad här jämfört mot logic).

Jag tror minnet gör större skillnad än processorhastigheten, men å andra sidan beror det på hur du jobbar. Använder man inte stora samplingar är det förmodligen processorn som är den begränsande faktorn, och minne är dessutom lättare att uppgradera i efterhand. Å tredje sidan är 2440kr rätt saftigt för förmodligen rätt marginell skillnad.

Som andra redan sagt har minnesmängden större betydelse. En snabb extern hårddisk kan också vara en bra investering, för att lägga inspelat material på. Då slipper du krockar om datorn vill läsa in systemfiler eller annat samtidigt som du jobbar.

najs!

då ska jag lägga krutet på ram!

tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden