Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Apple lägger ner iMac 17 tum, ny iMac i slutet av juni?

Tråden skapades och har fått 31 svar. Det senaste inlägget skrevs .

det största problemet imacen har med mig (inte tvärt om!) är bristen på höjdjustering av skärmen. (och likadant med cinema-skärmarna, tyvärr...)
G4-varianten var helt fenomenal på den punkten, så man kan väl hoppas på något motsvarande, men med lite 'smartare' (luftflödeseffektivare) 'burk'...

Utbildningssektorn, särskilt i USA, är jätteviktig för Apple så det kommer definitivt att finnas lämpliga Macar i den nischen. Dock inte sagt att bärbart skulle vara en dålig idé; jag är av rakt motsatt uppfattning och tycker att min nuvarande arbetsplats är ett utmärkt exempel, men det är en annan diskussion.

Problemet med 17-tummaren är, som jag förstått det, att 20"-panelen sjunkit så mycket i pris medan 17" stagnerat. Det är helt enkelt meningslöst att ha kvar en 17"-iMac när tillverkningskostnaden blir densamma som för en 20" (eller rentav högre). Så jag tvivlar starkt på att Apple skulle hålla liv i nuvarande instegsmodellen annat än som en ren lagertömning.

Bevaka tråden