Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Hjälp! Macbooken dör vid användning av batteri.

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Gotland
  • 2007-05-22 20:49

Om man kör datorn på batteri så dör den (slocknar helt) när det står att det är 40% kvar. Ingen varning, ingenting.

Men det verkar som om batteriet faktiskt är tomt. Om man kollar på undersidan är de gröna staplarna toma.

Jag har gjort batteriuppdateringen. Jag tror det var efter den det hände. Jag var inne på http://www.apple.com/support/macbook_macbookpro/batteryupdate/ . Där står olika symtom som man skall vara uppmärksam på, om man har symptom så får man batteriet utbytt.

Men jag har ju ett annat symtom. Fast att batteriet har fått avsevärt sämre prestanda kanske stämmer?

Vad skall jag göra? Jag har köpt MacBooken via applestore. Kan man ändå prata med en lokal återförsäljare? Ringa till teknisk support?

MVH Henrik

Det står väl rätt tydligt vad du ska göra?

Citat:

If, after you have installed the battery update, your battery has any of the symptoms listed below, please make a reservation to bring your computer with its battery to your local Apple Retail Store, or contact an Apple Authorized Service Provider (AASP), or call your local Apple Support Contact Center. If Apple or an AASP determines that your battery is eligible for replacement, you will receive a new battery, free of charge, even if your MacBook or MacBook Pro is out of warranty.

Sen borde väl ditt problem falla under denna punkt:

Citat:

Battery exhibits low charge capacity/runtime when using a fully charged battery with a battery cycle count (as shown in System Profiler) of less than 300.

Det är bara att kontakta Apple och kolla med dem. Kan vara bra att ha frågat dem tills du åker till ett Apple Center. Särskilt om du har en bit att åka till ett sånt.

jag fick mitt batteri utbytet på direkten när jag gick till närmaste service-center efter att batteriet blev kasst.

• Medlem
  • Umeå
  • 2007-10-02 14:16

Någon med dåligt batteri som uppfyller kravet på cykelantal under 300?

1
Bevaka tråden