Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

BCR2000 + Cubase/Reason

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej på er!
Jag har skaffat en BCR efter många om och men. Nu har jag problemet att Cubase (SX3) och Reason inte hittar den! Ingen BCR så långt ögat nåt bland mina MIDI-ingångar. Jag har kunnat uppdatera firmware så burken "finns" ju bevisligen. Kör 1.1.1.1-drivisar och firmware 1.10. Det knepiga är att det har funkat förut och jag vet inte vad jag gjort annorlunda... Enheten finns i enhetshanteraren men varken Cubase eller Reason vill veta av den. Tips någon? En BCR som inte kan prata med programmen är ju ingen vidare kulig burk...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-22 23:08

Gå in i Device Setup>MIDI>all MIDI Inputs och dubbelkolla att du BCRen är påslagen både ACTIVE och VISIBLE kanske...?

Jepp, det är där jag konstaterat att den inte finns. På något vänster så hittar Cubase och Reason inte enheten. Jag har installerat om drivisar och provat olika USB-ingångar. När jag bytte USB-port hittade i alla fall WinXp BCR:en och installerade den (även om den sade att enheten kanske inte skulle fungera korrekt. Yeah, right).

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-24 00:18

...så det löste sig...?

Nej, inte förrän jag avinstallerade BCR:en i enhetshanteraren och installerade om ännu en gång. Då dök den helt plötsligt upp i både Cubase och Reason. Mysko...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-24 23:08

...det kallas visst för "windows" - nåja, skönt att det löste sig.

Jepp, Windows it is )

1
Bevaka tråden