Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kan man öppna iPod mini

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej!

Jag har en iPod mini (rosa) som inte reagerar på klickhjulet. Jag tror det är något mekaniskt. Någon som har andra idéer?

Därför tänkte jag öppna den och försöka meka. Finns det några bra beskrivningar på hur man ska göra?

//tm

• Medlem
  • 2007-05-22 23:20

Jajamen, det går att öppna, kan vara svårt att få det snyggt, men det går. Här är en guide som visar hur man ska göra. kontakten som de tar bort i steg 4 är den som går till klickhjulet, den kanske sitter löst. Annars kan ju knapplåset hängt sig, fast då borde du se den ikonen. Du kan ju alltid försöka med en återställning... fast vet inte hur troligt det är att det hjälper.

Lycka till!

Hej igen!

Tack Muppo.

Dessutom har jag hittat en bra site. Själv
http://www.ipodhowtovideo.com/

Helt fantastiska videoinstruktioner

Däremot var felet inte själva hjulet utan att kontakten hade lossat i lödningen från kortet. Inte så lätt att fixa. Lödning av så många (2x6) och så små stift är inte lätt. För att inte säga omöjligt med normala hemmagrejer
//tm

• Medlem
  • 2007-05-24 11:39
Ursprungligen av toastmaster:

Hej igen!

Tack Muppo.

Dessutom har jag hittat en bra site. Själv
http://www.ipodhowtovideo.com/

Helt fantastiska videoinstruktioner

Däremot var felet inte själva hjulet utan att kontakten hade lossat i lödningen från kortet. Inte så lätt att fixa. Lödning av så många (2x6) och så små stift är inte lätt. För att inte säga omöjligt med normala hemmagrejer
//tm

Nu vet jag inte hur litet det är på ipoden, men jag har lödit(lött?) både i en iBook G4 och en gammal digital systemkamera med goda resultat.

Har man en någorlunda liten lödpenna, som man dessutom filar till spetsen på, så kan
det gå rätt bra. Det gäller dock att vara stadig på handen och ta det försiktigt.

/Pär

• Medlem
  • Torsby
  • 2007-05-23 08:26

Det finns inget gymnasium med svagströmsutbildning i närheten där du bor som du skulle kunna fråga? Där jag bor tar de ibland in övningsobjekt från verkliga livet. Om du törs, vill säga.

1
Bevaka tråden