Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Presonus Firebox och Macbook Pro

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2007-05-25 16:48

Hej

jag spelar köpte mig ett presonus firebox kort för ett tag sedan, eftersom man fick cubase LE med. slängde på VST-instrumentet ampeg SVX och den slukar halva processorkraften. alltså 1 audiospår + ett VST, slukar. Har även testat med EzDrummer och det slukar också rätt bra, inte lika mycket dock, eftersom det inte kräver ett audiospår.

Gjorde en fuling och tankade Logic Express (ja, jagt tänker ju inte köpa mig det för att inse att det inte är där problemet ligger). Det vart inte bättre där. Jag antar att det inte ens kördes som ett VST-instrument då, utan som ett AU.

Min fråga då: hur fixar jag det här? Jag måste kunna spela in samtidigt, och vst/au-instrumentet måste kunna återge det i realtid.

På min AMD 2500+ med ett billigt M-Audio för 1000 spänn var det aldrig något problem, allt flöt på tokbäst, och jag märkte aldrig att det laggade (trots 2-3 gitarrspår, ett basspår och ett trumspår)

löve glenn?

Jag har en firebox på en Intel imac.
Det fungerar kalas.

Cubase som medföljer är säkert inte en universal app, och det är inte säkert att ditt fultankade Logic express var en universal app.

Det finns universal versioner av control panel och mixermjukvaran.
http://www.presonus.com/downloads.html

  • Medlem
  • Hudiksvall
  • 2007-05-27 21:24

tackar, tankade det men jag får det inte att hjälpa.

vad kör du för sequencer och vad har du för inställningar i programmet?

tack på förhand.

Jag använder Ableton Live.

Inställningar 24/96 och 512 samples i output latency, det går utmärkt att köra lägre latency men detta duger för mig.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-29 02:32

Det ska finnas nån uppdatering till LE som förflyttar programmet in i Intel-åldern, har jag för mig, men jag kan inte svära på det. Hör av dig till de som supportar paketet, antar att det är Luthman?

1
Bevaka tråden