Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

SIFO: Vad har du gjort med dina Apple-klistermärken?

Tråden skapades och har fått 27 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-26 17:31

Alla har vi som köpt en ny Mac minst 2 st klistemärken med ett äpple på. Men vad har vi gjort av dessa? Skicka in din bästa äpple-bild så får vi alla se vad just du klistrat den.
(Av någon anledning blev min bild suddig)

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-05-26 19:13

Byrålådan, där den bidar sin tid tills vidare... men jag smider ränker

• Avstängd
  • Stockholm
  • 2007-05-26 19:16

Klistrar dom på peze-maskinerna jag använder på jobbet (för byråkratiskt arbete). Dom har också snyggt Mac-skrivbord och högerplacering av ikoner.

• Medlem
  • Ängelholm
  • 2007-05-26 19:55

Klistermärken?

Hmmm.. Måste rota igenom lådan, för jag fick nog inga med min MacBook

Edit: Aha... De låg i "everything else" Min vana troget, så åker manualer och andra papper rakt ner i skrivbordslådan

Jag har klistrat min på den vita dörren till mitt kontor på jobbet. Det blir mycket diskret och stilfullt och lika roligt varje gång någon helt plötsligt lägger märke till den.

Jag har sett flera här i Tyskland - de flesta har faktiskt suttit på bilar. Kanske borde ta några bilder som bevis? För övrigt har jag alltid undrat vad klistermärkena ska vara bra för.. Man får väl inga till sin Dell?

Ingenting… Jag har inte kommit på nåt bra ställe att sätta dem… Jag har hur många som helst

Tanken var väl att spara dom tills man har en läcker kärra att sätta ett i bakrutan på, men än står ingen Ferrari eller Bugatti reggad på mig så jag sparar dom i byrålådan tillsvidare Närmast förestående på fordonsfronten är väl en vespa för att pendla till kitespotsen häromkring under sommarn nu, så där kommer nog ett till användning.

Ett hamnade föresten på skrivbordsskivan härom månaden, för att jag hade tråkigt och sen inte orkat ta bort det

Samlar på dem, så de liggar oanvända. Någon som har några (gamla färgglada eller nya vita spelar ingen roll) att skänka?

• Medlem
  • Älmhult
  • 2007-05-27 09:54
Ursprungligen av ztaafen:

Samlar på dem, så de liggar oanvända. Någon som har några (gamla färgglada eller nya vita spelar ingen roll) att skänka?

Skänka? Galning

Tror jag har några såna också någonstans...

Här ligger de tillsammans med "kupongerna" som jag heller inte hittat någon användning för.
Kanske båda kan komma till nytta någon gång

Jag fäster en i pannan på alla mina kompisar och en på mig själv.

• Medlem
  • Hemmesdynge
  • 2007-05-27 10:24

http://www.garaget.org/mypage/gallery_ext.php?user=bollman&image=14537
Fast det var min gamla bil... Jag har ingen bild på min cabbe med rutorna uppe, men märkena sitter nu på bakrutorna där istället.
De märkena jag har är riktigt gamla. Det färgglada äpplet med texten "Apple Computer" under. Speciella märken avsedda att sättas på insidan av rutor och de är av typen "evighetsklistermärke" dvs sladdrig, mjuk plast som kan tas bort och sättas fast hur många gånger som helst. Ni vet vad jag menar tror jag, haha

• Medlem
  • Nacka
  • 2007-05-27 10:34

Min vitgråa Håpeskrivare har fått en på sidan - ser på avstånd ut som en matchande maskin från Apple...

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-27 11:17

Har ett regnbågsmärke på cyckeln. Tyvärr tappar det färgen ganska fort.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-05-27 12:08

Sitter på bakrutan på en 9-3:a

mvh
b0bben

Min skåpsgranne på högskolan satte upp ett "Ubuntu - Linux for human beings"-klistermärke på sitt skåp. Då kontrade jag med ett vitt äpple.

Min dörr.

• Medlem
  • International user
  • 2007-05-27 13:22

Klistrat dom vid ingången till datorsalen på universitetet som endast har Dell i långa rader.

• Medlem
  • Munkedal
  • 2007-05-27 13:32

Jag hade ett klistermärke som följde med iMac G3 med texten "iThink, therefore iMac." på bakrutan på min bil men den är såld nu, så någon bild kan jag tyvärr inte ta.

Flera regnbågsäpplen på min gröna Carltonresväska som hängt med sen 1996. Märkena kommer från en PB190 som är jämngammal med väskan. Båda fungerar än - det är kvalitet det! Gröna väskor finns det gott om, men har ännu inte stött på en annan med Apple-äpplen.

Tatuering

Ursprungligen av johan_tanying:

Flera regnbågsäpplen på min gröna Carltonresväska som hängt med sen 1996. Märkena kommer från en PB190 som är jämngammal med väskan. Båda fungerar än - det är kvalitet det! Gröna väskor finns det gott om, men har ännu inte stött på en annan med Apple-äpplen.

Jag har ett regnbågsäpple tatuerat på vänster arm.

Satte ett regnbågsmärke på min hoj, var på märkesträff och det fanns säkert 100 likadana hojar som min - men bara en med en Apple-logo på vindrutan.

• Medlem
  • Huddinge
  • 2007-05-31 22:39
Ursprungligen av Goflorp:

Jag har ett regnbågsäpple tatuerat på vänster arm.

Cult of Mac..

• Medlem
  • Simrishamn
  • 2007-05-31 15:26

Här i Simrishamn sitter det ett Apple-klistermärke på en återvinningscontainer för hårdplast... o_O

• Medlem
  • Lund
  • 2007-05-31 20:41

en på kylskåpet och en på bilen.

på min skejtboard sitter ett av alla som har passerat min ägo genom åren, annars brukar dom ha en tendens att försvinna för att aldrig bli påfunna i det ögonblig man får värsta bra idén om vart man ska sätta dom...

Jag har sparat dem. Det var bättre förr då man fick 4 klistermärken. Jag har kvar tre av de gamla - satte ett på min förra plånbok.

1
Bevaka tråden