Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Kändis berättar hur man gör musik med dator

Tråden skapades och har fått 9 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Och sen står det som beskrivning av klippet:
"I studion med Andreas Tilliander
17 maj 2007: Den grammisbelönade musikproducenten Andreas Tilliander ger dig smarta tips på hur du själv kan skapa proffsig musik i din dator. Det är enklare än du tror!"

Känns som en otroligt felaktig beskrivning. I videoklippet gavs ju inga tips alls, såvitt jag kunde förstå. Möjligen finns det lite mer substans i motsvarande artikel i papperstidningen.
I bästa fall kan inslaget fungera som inspirationskälla för att få flera att börja göra musik - vilket ju är bra.

Jag blev bara lite besviken, eftersom jag hade förväntat mig lite mer faktiska tips.
Finns ju ganska gott om den här typen av rätt så innehållslösa klipp

  • Medlem
  • 2007-05-27 12:50

Ja, det var lite innehållslöst. Fast det är kanske vad man kan förvänta sig av en datortidning med fokus på nybörjare... Lite synd är det. Jag tror att Andreas Tilliander skulle kunna ge en massa intressanta tips annars.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-05-27 12:51

Du behöver bara ett tips, Starboy! På med melodier!

Ursprungligen av PF:

Du behöver bara ett tips, Starboy! På med melodier!

Haha, point taken.

Ursprungligen av PF:

Du behöver bara ett tips, Starboy! På med melodier!

Hehe, jag tror att jag borde ta åt mig av det tipset också.
Håller med om att det inte var uttömmande direkt.
Även om jag gjort hela skivor med Reason är jag kanske för tillfället fel person
att prata om musik på datorn då jag gjort väldigt lite musik på just datorn på sistone.

Älskar dock rubriken "Hitmakarens Hemligheter". Mina kompisar har mobbat mig som fan för det.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-05-27 13:09

Jamen, märktes ju att det var på nybörjarnivå, att få in grundkoncepten. Hade jag varit 10 år yngre och sett det här klippet hade jag nog blivit väldigt inspirerad att ta musiken till en högre nivå. Det är ju det som räknas i det här fallet.

Sen kan man säga vad man vill, men i alla fall jag blir inspirerad av att titta på hårdvaran (syntar/effekter) även om jag sällan använder dem i någon större utsträckning nuförtiden.

Fin tapet, Andreas.

  • Medlem
  • Karlstad
  • 2007-05-27 13:15

Det var inte vidare pedagogiskt på något sätt och vis, men kul att se

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-05-27 15:14

Najs tapet

Kompisar? Vadå kompisar? Sådant har du väl inte tid med? Gör nu genast en ny platta som är skitbra som jag kan köpa. (*mummlar* kompisar får du hålla på med på fritiden, intervjuer och trams, nä jobba det ska han).

1
Bevaka tråden