Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Cinema Display och flimmer

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • 2007-05-27 21:22

Hej, jag har en Apple Cinema Display 23" och när jag döljer ett program så flimrar den yta som tidigare varit täckt utav fönster. Det verkar vara olika längd på flimret från tid till tid, men det rör sig om ett par millisekunder som max. (ibland märker man det inte alls)
Det är lättare att se i Windows XP när man stänger ett fönster.
Någon som varit med om det här? Tror ni Apple skulle gå med på att reparera?

• Medlem
  • International user
  • 2007-05-28 07:40

Vet inte om jag kopplar alls men det "flimmrar" när du maximerar och minimerar fönster?
Flimmrar det bara där objektet är när det är i rörelse så är det troligen inget fel på monitorn. Cinema Displayna är inte direkt snabba på att uppdatara. Tror, om jag inte minns fel att de är på 14ms och dagens skärmar ligger på mellan 2 och 4.
CRT monitorer har ingen, eller det kanske de har men kan tänka mig att den ligger på (?) 0,02ms eller liknande...

(teori.) Sen kanske det blir "extra starkt" om du har t.ex. en svart bakgrund. Om monitorn är slö och du har t.ex. det här forummet öppet i "safari" så blir kontrasten så stor och när den minimeras/animeras var "14ms" så kanske flimmret blir överjäkligt?

Skulle det visa sig att din monitor är defekt tror inte jag att apple lyfter ett finger om du inte köpt Applecare eller liknande försäkring.

Troligen inte mycket till hjälp...

• Medlem
  • 2007-05-28 11:28

Det händer ingenting när jag minimerar/maximerar eftersom det då sker en mjuk animation, det är bara synligt när man döljer/visar programmet (så alla programmets fönster försvinner/visas direkt utan animation) och det verkar inte vara någon skillnad om man har en ljus eller mörk bakgrund.

1
Bevaka tråden