Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Köpt min första bärbara Mac och har lite frågor!

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej köpte förra veckan en MacBookPro 15" 2.16GHz nyaste som finns i butiken nu, hade tidigare en iMAC Intel core Duo 17"... så detta e min första bärbara och jag har några frågor...

Det har vart knas från början med denna och jag vet ej vad som kan vara felet om det e annorlunda för det är:
1. En bärbar
2. Intel Core Duo 2
3. Andra högtalare
4. Tangentbord... ????

Jag jobbar mkt med film och hade till min tidigare iMAC laddat ned programmet VLC (utan problem)!
Att ladda ner till denna MacBookPro gick bra men det tog många av och installationer för att ljudet skulle fungera när jag stoppade in en dvd film, lyckade tillslut igår efter att ha installerat om hela apparaten totalt.

Har dock ett problem som INGEN verkar kunna förklara för mig och det är uppspelningen av mina videoklipp från min mobil Sony Ericsson w800i!
Dessa filer kallas så fint .3gp, jag får dom att spelas upp i VLC men det finns inget ljud! Ljudspåret som ligger där heter (JAPANESE) och när jag googlade på detta så såg jag att det var många som hade samma problem. Det konstiga med detta är att jag på min förra iMAC inte hade nåt som helst problem med att spela dessa med både perfekt bild och ljud, så vad e skillnaden?

Googlade så länge igår och kom fram till några frågor...
1. Jag misstänker att jag behöver några slags codecs, men vilka?

2. Inte ska man väl behöva gå in och koda in manuellt det låter ju hel mysko när jag som nybörjare bara laddade ner VLC till min förra dator och allt fungerade?

3. Är det någon skillnad på ljudkortet på stationär/bärbar, är det svårare att ha en bärbar, mer problem att få ner program så dom fungerar korrekt?

Jag vill tillägga att jag KAN spela upp mobilklippen med OuickTime Player men jag vill få det att fungera på VLC precis som det gjorde på min förra!

Kan macbook pro läsa alla dvd regioner? Om inte kan iMAC intel core 2 DUO?

Tangentbordet e oxå annorlunda var hittar jag "delete" tex?

MVH T

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-05-28 11:06

Vet inte mycket om VLC men:

Ursprungligen av lilja4never:

Tangentbordet e oxå annorlunda var hittar jag "delete" tex?

fn + Backspace

Vänligen, Ylan

Tack men VLC då kan ingen hjälpa mig????

.3gp brukar funka bra att spela i Quicktime, har du provat?

Jo det fungerar! Men jag föredrar VLC, fick ju det att fungera på min iMAC förut, måste finnas någon som vet????

1
Bevaka tråden