Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

iPod i Windows Explorer

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jo, problemet är inte att den inte dyker upp i windows explorer, utan precis tvärtom. Vad jag än gör kan jag inte få podden att SLUTA öppnas i Explorer varenda gång jag kopplar in den. Inte startar iTunes automatiskt heller, vilket den är inställd att göra.

iPoden är INTE inställd på Disk Use, Windows är inställt att INTE öppna diskar och minnen automatiskt, oavsett innehåll. Jag fattar inte varför den ändå envisas med att öppna den hela tiden.

Jag vill att den gör vad det står att den ska göra: när jag kopplar in iPoden ska den starta iTunes och synca direkt.

Prova detta: Anslut spelaren till datorn, Öppna "My computer", högerklicka på ipoden (Enheten), välj properties i menyn och sedan "Auto Play" fliken. Markera "Select an action to perform". Ställ in iTunes som program som skall startas för alla olika filtyper. (Man väljer i dropdown menyn ovanför "Actions" rutan. Sedan brukar det fungera ett tag tills man ändrar något och då får man ställa in det igen *suck* OBS! Har ingen iPod själv så kan ej testa just för den, men det borde vara samma för alla spelare som dyker upp som externa enheter.

Hmm, ska testa det... Som jag skrev så har jag stängt av allting där, ställt in alla typer på att inte öppna eller göra någonting, men det verkade inte heller ta skruv eftersom den ÄNDÅ öppnar explorer varje gång jag kopplar in iPoden.

Oh well, får väl experimentera lite mer

Jo den där Auto Play funktionen är inte bra faktiskt. Jag upptäckte av en slump att om man lägger in en Autorun.inf fil i roten på min spelare så fungerade det bättre. innehållet i min är för att ge den en ikon, men den kan säkert moddas lite för göra annat. Så här ser min ut:
[autorun]
icon=SDHC Icon.ico

Aah, smart trick. Den borde väl kunna starta iTunes också?

Ja! Men skriv sökvägen till iTunes med varibler.
Exempel: %programfiles%\iTunes\iTunes.exe

%programfiles% anger program mappen oavsett vad den heter på olika datorer med olika språk.

Fler variabler hittar du här: http://www.wilsonmar.com/1envvars.htm

Ja, jo det visste jag. Inte för att det spelar så stor roll, kommer antagligen inte koppla den till någon annan maskin än min ändå.

Frågan är varför den fortsätter vara i Disk Use-läge trots att jag stängt av det? Mycket mysko.

1
Bevaka tråden