Min tjejs nokia 6111 har de senaste veckorna betett sig illa, volymen har gått ner i bott av sig självt, både under och utan samtal. Den "fadade" också ut långsamt och tills den dog helt. Mycket konstigt tyckte vi. Lämnade in den i onsdags förra veckan och idag fick hon ett sms att telefonen var klar. Gött tänkte vi.
Drog ner till Telenor i Linköping, för det är där telefonen är köpt. I november med 24 mån abbonemang. Satte oss och väntade tills en säljare blev ledig och du kan sitta kvar där sa han, för jag har inget bra besked till dig. Det är så att den är vattenskadad. VA?? Tjejen är jättefrågande. Hon är rädd om sin telefon, hur ska det här ha kunnat hända?? Vi ifrågarsätter att den skulle vara det, men han har även en bild på det vita som är under knapparna. Det visar en inte så snygg yta helt klart. Ok, då är det inget att göra säger vi och går därifrån, lite buttra.
Utanför startar hon telefonen och nu är den helt knäpp, säger att den inte hittar några röstbrevmärken eller ngt sånt. Det återkommer hela tiden, går inte få bort. Knappsatsen går heller inte att låsa. Vi går tillbaka till Telenor, och talar om för han att den är nu ännu värre. -Ja, säger han. Det kan bli så när fukten sprider sig och den ärgar. Ok, ja då är det väl helt kört. Vi drar hem för vi ska få besök.
Väl hemma så får jag tillstånd att öppna telefonen och kolla på den. Om inte så iaf i ren nyfikenhet hur den vita knappsatsen ser ut. Jag blir minst sagt väldigt förvånad. Den liknar inte alls den som är på bilden. Visst den är lite gul av smuts, men lite sprit på en tops så är det också borta. Det andra "blöta" som ska vara där finns inte.
Sätter ihop telefonen och vips, den funkerar felfritt. Inga av felen visar sig alls! Jag funderar på att byta yrke:cool: . Tjejen blir jätteglad, nu slapp hon min gamla T610 i 1 1/2 år till hennes avtal är slut. Och hon kommer inte mer ha telenor. Och jag som haft Europolitan-Vodafone och nu Telenor, är nog också beredd att byta när mitt går ut om ett år.
Jag tror att Serviceverkstaden har gjort en fuling. Någon som råkar ut för något liknande? Hur ska jag gå vidare? Funderar på att gå ner imorgon och slå näven i bordet och kräva en ny lur och en ursäkt.