Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Problem med inloggning hos telia

Tråden skapades och har fått 7 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

För ett par veckor sedan formaterade jag min dator, efter det kan jag inte längre logga in på min Telia ADSL uppkoppling längre. Från våran Pc i huset är det inga problem, men från OS X når jag inte login1.telia.com utan att vara uppkopplad. Någon som kan ge mig en beskrivning vad som skall ställas in för att kunna komma åt login1.telia.com från OS X.

• Medlem
  • 2003-04-20 13:24

Försök med http://10.0.0.6/sd/init istället för login1.telia.com.
Har hört att det funkar för vissa.

/3

• Oregistrerad
  • 2003-04-20 16:40

Du bytte inte firmware i basstationen under processen? Det var ju ett antal innan den allra senaste som inte fungerade med Telia ADSL pga en konflikt mellan tilldelade ip-nummer. Jag är inte hemma vid basstationen men jag har för mig att det är 4.0.7 som fungerar.

Citat:

Skrevs ursprungligen av Martin Danielson
Du bytte inte firmware i basstationen under processen? Det var ju ett antal innan den allra senaste som inte fungerade med Telia ADSL pga en konflikt mellan tilldelade ip-nummer. Jag är inte hemma vid basstationen men jag har för mig att det är 4.0.7 som fungerar.

Basstationen? Jag använder inte Airport om du fått den uppfattningen..

Du har väl knappat in DNS-adresserna i nätverksinställningarna? 10.0.0.1 och 10.0.0.2

Citat:

Skrevs ursprungligen av Mattias A
Du har väl knappat in DNS-adresserna i nätverksinställningarna? 10.0.0.1 och 10.0.0.2

De va där problemet låg, tack så mycket. måste helt ha glömt det

Se där, se där. Bra att det löste sig.

jupp, det började bli lite väl jobbigt att behöva gå upp till vår Peeze varje gång jag skulle logga in... så jag fick göra ett inlägg här... och så var det så lätt att jag klantat mig lite tack för hjälpen iaf!

1
Bevaka tråden