Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

skapa pdf (via ps?)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag behöver kunna skapa pdf-filer och har då blivit rekommenderad att göra det genom att först skapa en postscript-fil, som jag sen i macGhostView gör om till pdf.

Så:
Hur skapar jag en ps-fil från ett vanligt dokument?
Eller finns det kanske rentav enklare sätt att skapa pdf-filer? Har testat print2pdf, men de filerna blir ohemult stora och konstiga.

/ Josef

ps. kör os 9.1 ds.

Ställ in dokumentet för utskrift via Utskriftskontroll. Skriv ut dokumentet men välj att skriva ut till fil i dialogrutan för utskrift. Där kan du sen välja PS eller EPS.

hmm..

Jag har nu kunnat skapa ps-filen, men lyckas inte konvertera den till pdf (med macGhostView).

När jag öppnar pdf-filen i Adobe Acrobat Reader så säger den att filen inte innehåller några sidor..

ps-filen går dock bra att öppna (i macGhostView).

Vad göra nu?

/Josef

Om du inte behöver så stora pdf filer så fungerar print2pdf bra men när du valt ;skriv ut, välj en lägre upplösning, 12 bitars färg etc. i inställningsprogrammet så blr dom inte så stora, jag tror att grundinställningen i print2pdf är 24 bitars färg och 300 dpi, och det ger stora PDF filer

1
Bevaka tråden