Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny hemsida för mitt designföretag

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hejsan

Jobbar med en ny hemsida för mitt företag. Tanken är att det ska vara en portfolio i mitten med alla projekt men jag har inte kommit så långt

Sidan är byggd i flash 9 med actionscript 2.0 och animeringsmotorn Fuse

Testa att byt storlek på fönstret och se hur allt glider med Gillar det

Nyheterna och Profile sidan läses in av xml filer för enklare redigering

www.vmgcomputers.com/h75/v3

  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-01 18:52

Hej du,

Roliga effekter och fin bild, men texterna under news och company är helt oläsbara (likaså själva menyn, men där är det så få ord att man kan tyda dem någorlunda). Ingen kommer att orka försöka läsa de mikroskopiska klotter i hopplös typsnitt. Sen är det bra om kontakt-knappen i menyn tar en till en kontaktsida isf att oanmält starta upp ens mailprogram - eller så förtydligar man att detta är en mailto-länk och inte en menyknapp som de andra (villket man inte kan se idag).

hej... tack för tippsen, jag ska fixa company sidan har inte haft tid ännu

  • Medlem
  • 2007-06-03 17:07

Tycker även att progressbaren ska dyka upp lite snabbare när sidan laddas. Jag hann redan börja fundera på om något var fel då sidan var helt svart i bra många sekunder (på nätet existerar inte begreppet tålamod).

Dessutom hittade jag ingen knapp för att stänga av musiken, något som alltid stör mig enormt. Jag lyssnar så gott som alltid på egen musik medan jag surfar och om en sida börjar spela upp en låt jag inte kan stänga av utan att söka ihjäl mig slutar det i 9 fall av 10 att jag stänger sidan.

Bara två tips. Nu vet jag i och för sig inte om det var tips du var ute eftersom du lagt tråden i denna kategori istället för "kritik på min sajt"-kategorin.

Annars var sidan riktigt tjusig

ahh fan det med preloadern är fixat nu. jag har en frame med bara bilder som "hoppas över" när filmen laddatskvar. Innan var jag tvungen till att ladda inbilderna på samma frame som preloadern, därför det tog sån tid innan den dök up Ska fixa "settings" nere i hörnet sen också. Musiken är mera tänkt för att visa preloadern i dagsläget eftersom sidan för övringt tar så lite plats.

Men tack för två fina tipps.

Ps. Det kanske var dumt att ladda upp skiten när den inte var färdig

1
Bevaka tråden