Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Seg överföring

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Sala
  • 2007-06-03 13:31

Hej

Tycker ni andra också att det går segt att ladda över filmerna till AppleTV. En film på cirka 700mb tar typ en kvart ju. Det borde gå snabbare tycker jag. Nån mer som upplever samma sak?

Har du trådlöst? Kanske dags att kolla upp konfigurationen av detsamma. Testa även med sladd. AppleTV sackar i överföringen eller stänger av helt så fort du låter den jobba med något, typ bläddrar i menyerna eller spelar musik.
Jag kopplade in vanlig Ethernet-sladd och istället för 54Mbit WiFi och då går det undan.

• Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-03 21:32

Jag har slutat föra över filmerna utan strömmar filmerna jag tittar på. Jag har filmer som ligger på 8gb stycke och det är inga problem. Dock skönare att se alla filmer i AppleTV'n istället för att synka om när jag ska kolla något hela tiden.

Gå in i Källor och välj ditt iTunesbibliotek där istället, så får du hela biblioteket!

Ursprungligen av fresla:

Jag har slutat föra över filmerna utan strömmar filmerna jag tittar på. Jag har filmer som ligger på 8gb stycke och det är inga problem. Dock skönare att se alla filmer i AppleTV'n istället för att synka om när jag ska kolla något hela tiden.

Gå in i Källor och välj ditt iTunesbibliotek där istället, så får du hela biblioteket!

Visst är det en bra lösning, men jag tror inte att det hjälper werpan med sina sega överföringar.

• Medlem
  • Sala
  • 2007-06-04 13:07

Aha så man kan strömma filmerna. Det hade jag inte alls tänkt på. Tack för hjälpen!

1
Bevaka tråden