Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

längd på nätverkskablar

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Bjuv
  • 2007-06-04 13:15

Tja,
tänkte att jag skulle kunna få ut wlanet till ett uthus jag har på gården.
Vilket tycker ni är billigast å smidigast: Kablar eller trådlöst?
Det är ungefär 30-40meter mellan byggnaderna och då betångväggar.
Om man ska köra trådlöst, vad ska man då använda för något?

Idag har jag en trådlös router i boningshuset, så där kör jag ju trådlöst, men signalen årkar inte ut till den andra byggnaden.

Alt. dra nätverks kablar......men hur långa skall dom vara innan man kopplar en switch emellan?

Mvh
XTX

40m är inga problem med kabel.

Det du skulle kunna göra är att sätta en till basstation i boningshuset med en extern antenn som du placerar ute på väggen. Då bör signalen nå fram om nu inte väggarna är väldigt tjocka på uthuset.

• Medlem
  • Bjuv
  • 2007-06-04 14:04
Ursprungligen av Johan S:

40m är inga problem med kabel.

Det du skulle kunna göra är att sätta en till basstation i boningshuset med en extern antenn som du placerar ute på väggen. Då bör signalen nå fram om nu inte väggarna är väldigt tjocka på uthuset.

Hej,
Tack för svaret.
Hur menar du, ska jag sätta en till trådlösrouter med utdragen antenn?
Eller ska jag byta ut min nuvarande netgear router till något annat?

förstod inte riktigt vad du menade med basstation? (ursäkta att jag verkar dum i huvudet)

Jag menar att du köper accesspunkt med extern antenn, denna antenn sätter du upp utanpå husväggen i riktning mot uthuset.

Förmodligen måste du komplettera med en till accesspunkt då du annars kommer få dålig täckning inomhus.

• Medlem
  • Bjuv
  • 2007-06-04 15:35
Ursprungligen av Johan S:

Jag menar att du köper accesspunkt med extern antenn, denna antenn sätter du upp utanpå husväggen i riktning mot uthuset.

Förmodligen måste du komplettera med en till accesspunkt då du annars kommer få dålig täckning inomhus.

Ahaa...:">
Nu hänger jag med.
Tusen tack för hjälpen, ska testa detta.

Mvh
XTX

1
Bevaka tråden