Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

MacBook som monitor vid videofilmning, med iMovie?

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-04 18:22

Har någon ett snabbt svar?

Jag vill använda min MacBook som monitor för bilden när jag filmar i morgon.

Har bara de program som följde med när jag köpte datorn. Dvs, det är iMovie jag använder.

Jag har kopplat en firewire från DV-kameran till datorn. Jag får fram bilden. Men kan jag få bilden visad i fullformat, över hela skärmen, på något sätt?

tacksam för svar

Anders

• Medlem
  • Oslo
  • 2007-06-11 18:02

Nej det går inte! du får klara dig med den storlek som iMovie ger dig om du vill köra med det.

• Medlem
  • Göteborg
  • 2007-06-12 14:19

Tack för svar Kentor!
Jag kom också fram till att det inte går, filmandet gick bra ändå då det fanns en TV på inspelningsplatsen som jag använde som monitor.

Annars vore det ju smidigt med Macbooken som monitor och det ska jag nog få till så småningom – igår installerade jag Boot Camp och Windows XP på MacBooken, ska sedan installera Premiere Pro 1,5 på MacBooken, ett gammalt men bra program som jag använt för redigering på PC, i det programmet finns möjlighet till det jag är ute efter, vill jag minnas. Hoppas Premiere Pro 1,5 ska rulla bra på MacBooken, efter vad jag läst på nätet från andra filmare så ska det funka. Vi får väl se. Som sagt, tack för svar, roligt med respons.

Bästa hälsningar
Anders

Senast redigerat 2007-06-12 14:29
1
Bevaka tråden