Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Mac OSX och Nord Modular (gen 1)

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-05 23:29

Någon som har någon bra lösning på ovanstående, får en MacBook Pro om ett par dagar, och jag vet sen jag lånade och testade lite med en polares macbook pro att beta-editorn som finns på Clavias webbsida suger riktigt mycket. Känns ju lite halvkul att behöva fippla med windows bara för att kunna köra sin stackars editor.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-06-06 03:27

Jag kör med editorn på min macbook pro i OSX och det fungerar i stort sett problemfritt. De gånger den krashar så försvinner ju inget, eftersom ljudet ligger i synten. Det jobbigaste är dock att jag inte kan namnge modulerna eller ta bort moduler med musen. Däremot så funkar kortkomandona fint så det känns inte helt hopplöst faktiskt. Själv bygger jag patchar som bara den med min G1 att det känns inte som något problem faktiskt, men som sagt... det ÄR ändå inte omptimalt, tyvärr.

Nomad, en open source-editor i Java för Nord Modular finns också. Jag har inte testat den, så jag vet inte hur bra den funkar.

  • Medlem
  • Skövde
  • 2007-06-06 14:58

Nomad funkar tyvärr inte så bra på min macbook pro (den hittar inte ens mina midi-devices), men annars så verkar den vara skönt utformad. Smart att den har en liten prewiev av modulen så att det är möjligt att titta på den innan den plockas fram.

1
Bevaka tråden