• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-06 13:01

Jahapp, spontanhandlade en Epson Stylus Photo R360 via InkClub till ett i mitt tycke fint pris. Har haft en R200 tidigare som lirat bra via min gamla Airport Express, så nu tyckte jag att det kunde passa med en ny skrivare till min nya router. Så, in med skrivaren i garderoben och fast med USB-kabeln till routern och sedan installation av alla drivrutiner.

Skrivaren dök upp fint i listan över skrivare på min Macbook Pro, men sedan var/är det tvärstopp. Försöker jag skriva ut något händer det ingenting. Efter ett tag syns meddelandet "communication error" på mac:en, och skrivaren säger ingenting.

Efter att ha läst litet på apples forum, installerade jag Gutenprint 5.0 (som hette Gimp tidigare). Slängde setup:en i skrivarinställningar och ställde in allt på nytt med Gutenprintdrivisarna valda. Nu skakade skrivaren igång när jag försökte skriva ut ett dokument, fast efter att ha beskådat 20 blanka sidor komma ur skrivaren var det bata att stänga av skrivaren för att stoppa den retroaktiva regnskogsmassakern.

Vad ska/kan jag göra? Är det bara dumt att tro att min Airport Extreme ska kunna agera skrivarhubb till min Epson Stylus Photo R360? Måste jag köra med sladd till printerhelvetet? Någon som löst detta delikata dilemma?