Jag gav upp iTunes (för PC) vid version 6 om jag inte minns fel. Då hade programmet stora problem med att få saker och ting att flyta. Särskilt om biblioteket var av modellen större.
Nu tänkte jag ge mig på iTunes igen och jag måste säga att den nyaste versionen (7.2.034) verkar vara mycket bättre optimerad. Nu har jag lagt in cirka 1/4 (13GB) av alla mina album och givetvis låtit Music store sköta Albumarten förutom på kanske tio skivor som inte fanns tillgängliga.
Det flyter på riktigt bra även när jag visar 3D-covers. Men nu kikade jag på Task managern och såg att iTunes.exe använder ca 500MB minne. Det sjunker givetvis avsevärt när jag stänger av Coverflow. Min dator är väl hyffsat snabb i dagens mått och jag har 2GB i RAM. Men, nu har jag ju inte lagt in all musik än heller. Kommer iTunes att sno åt sig avsevärt mer i minne eller gör den bara det för att det just finns så mycket tillgängligt?
Min tanke är att skaffa en MacBook Pro efter sommaren och fungerar det likadant där eller är minneshanteringen bättre?