Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Coverflow buffrar Ramminne

Tråden skapades och har fått 4 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-07 18:36

Jag gav upp iTunes (för PC) vid version 6 om jag inte minns fel. Då hade programmet stora problem med att få saker och ting att flyta. Särskilt om biblioteket var av modellen större.

Nu tänkte jag ge mig på iTunes igen och jag måste säga att den nyaste versionen (7.2.034) verkar vara mycket bättre optimerad. Nu har jag lagt in cirka 1/4 (13GB) av alla mina album och givetvis låtit Music store sköta Albumarten förutom på kanske tio skivor som inte fanns tillgängliga.

Det flyter på riktigt bra även när jag visar 3D-covers. Men nu kikade jag på Task managern och såg att iTunes.exe använder ca 500MB minne. Det sjunker givetvis avsevärt när jag stänger av Coverflow. Min dator är väl hyffsat snabb i dagens mått och jag har 2GB i RAM. Men, nu har jag ju inte lagt in all musik än heller. Kommer iTunes att sno åt sig avsevärt mer i minne eller gör den bara det för att det just finns så mycket tillgängligt?

Min tanke är att skaffa en MacBook Pro efter sommaren och fungerar det likadant där eller är minneshanteringen bättre?

Vadå 3d?

Pratar du nu om den coverflow som ser ut typ såhär eller?

För den drar drygt en tiondel av det minne du pratar om för mej.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 12:58

Aj då, varför skrev jag 3D? Hehe.

Men exakt, det är den jag menar. Det drar långt över hälften för mig i alla fall. Nu har jag lagt in en massa gammal musik och när jag växlar mellan alla skivor äter iTunes upp ca 1,3GB i RAM.

Det va ju trist du verkar vara grymt mycke folk som har samma problem, sök på "coverflow ram usage" på google

Det funkar klockrent på min dator... ja just det, det var ju en Mac ju

1
Bevaka tråden