Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Disken spinner upp o ned o upp o ned

Tråden skapades och har fått 5 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-08 00:11

nån fler som har det? Massa trådar på apple discussions men inga svar.

ganska precis var 15e minut så klickar det till i burken om jag inte använder den.

har en extra disk installerad, provat "put the hard disk(s) to sleep when possible" både i och urklickad.

Diskarna lär ju inte hålla särskilt länge om den gör så dygnet runt...

hmm....

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-08 01:19

Jag har samma fenomen i min Powermac jag kör som server händer detta på 1st utav de 2 diskarna som sitter på ata-kontrollen som är inbyggd.
Varför bara en förstår jag inte, för jag kör Raid1. Så vad den gör har jag ingen aning om.

  • Medlem
  • Malmö
  • 2007-06-09 17:18

Har du byglat dom rätt.

B.D

  • Medlem
  • Sundsvall
  • 2007-06-09 18:10
Ursprungligen av bodahl:

Har du byglat dom rätt.

B.D

Vad har det med detta problem att göra?
Hårddiskarna går ner i energisparläge, men var 15e minut startar de upp igen, för att varva en stund och sedan somna igen.

Ursprungligen av champ:

nån fler som har det? Massa trådar på apple discussions men inga svar.

ganska precis var 15e minut så klickar det till i burken om jag inte använder den.

har en extra disk installerad, provat "put the hard disk(s) to sleep when possible" både i och urklickad.

Diskarna lär ju inte hålla särskilt länge om den gör så dygnet runt...

hmm....

Jag har upplevt samma fenomen med min 500 GB Segate disk som är min sekundära disk dock vet jag inte hur man kan fixa problemet. Ring Apple support!

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-11 23:39

apple support säger väl typ, installera om allt, etc etc.

bygla rätt, hmm, asså om den sekundära va satt som master skulle den väl inte dyka upp alls. eller!? finns det fler sätt o bygla.

måste ju va nån bug me energy-savern som inte hajjar att det e två diskar. Alt. nån service, typ .Mac, icalSchedulern eller likn som kör i bakgrunden o väcker disken.

1
Bevaka tråden