En annan sak jag tänkte på angående iPhone:
Jag har på sistone sprungit omkring med min iPod en hel del, inte för att lyssna på den eller titta på den själv, men för att visa upp bilder och filmer från en resa vi gjorde nyligen. Det är så himla smidigt: om nån frågar hur det var så kan man slänga upp iPoden och t.ex. visa undervattensfilm från dykningen utanför Malaysias östkust inom en minut. Jag har dessutom synkat hela mitt iPhoto Library* så jag kan närsomhelst ta fram vilken bild jag vill sedan 2002 (nästan 20.000 bilder!).
Skärmen på iPod är dock ändå rätt liten, en iPhone vore ett jättelyft ur den synvinkeln. Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att ha en iPhone bara som en iPod. Dock skulle den behöva växa lite i lagringsutrymme, men det är ju bara en tidsfråga innan det händer.
* = Upptäckte igår, när jag körde WhatSize, att sedan jag började synka iPhoto Library med iPoden så har jag fått en gigantisk mapp, "iPod Photo Cache", som äter upp utrymme på min hårddisk. Den är just nu på hela 15 gigabyte! En klar nackdel då varje gig är värdefull, på en bärbar dator har man sällen för mycket utrymme över.