Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Krypterad skivavbild - autentieringsfel - hjälp!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej

Lite smånervöst..
Formaterade nyss disken och installerade om mac os x på min macbook.
Kopierade över allt jag gjort backup på från min externa hårddisk.
När jag försökte öppna en krypterad skivavbild i vilken jag sparar alla lösenord till allt möjligt (serial keys osv) så får jag upp en varning om att skivavbilden inte kunde läggas på skrivbordet, med orsaken "autentieringsfel".

Jag har kunnat kopiera och använda skivavbilden förut vid omformateringar. Lite småstressigt, rätt viktig information :S

Kontrollerade behörigheter i skivverktyg inneifrån Mac OS X men inget hände.

Hjälp!
Tack

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-09 21:55

Inte för att det hjälper ditt behov av hjälp just nu, men varför inte använda den inbyggda nyckelringen (Keychain) för att lagra dessa uppgifter?

Ursprungligen av hekr:

Inte för att det hjälper ditt behov av hjälp just nu, men varför inte använda den inbyggda nyckelringen (Keychain) för att lagra dessa uppgifter?

Hej, jag använder keychain för läsenord på websidor osv men för t.ex. produktnycklar för photoshop och andra program/spel och andra viktiga lösenord (offline) använder jag en krypterad avbild. Tack för tipset ändå.

Jag fick rätt på det iallafall, vet inte riktigt vad lösningen var för jag gick lös på det och provade allt möjligt och omöjligt.

1
Bevaka tråden