Det här kanske är onödigt men lika kanske lika bra att beskriva hur man live'ar in material.
Jag var tvungen att live'a in material senast i fredags.
Så här gjorde jag.
1.Startar FCP.
2.Det första jag gör när jag startar och ska digitalsera nytt material är att spara nya projektet jag precis skapa. Anledningen till detta är att då vet jag vart mitt material hamnar någonstans. (kanske inte är nödvändigt om man digitaliserar 1 band om året..)
3. Kastar in bandet i bandaren (kameran) och ställ in läget Local (VTR på en kamera?. Dvs uppspelningsläge, inte filmar läget)
4. Går in i Log and Capture och ser till så att alla inställningar stämmer. Dvs att ljudet är stereo och att presetten stämmer. Skriver in reel namn och vad det är förnågot.
5. Trycker Capture now. När man trycker capture now så kommer det upp en fönster där det står i stil med: Väntar på tidskod ifrån VTR.
6. Tryck play på bandaren (kameran) - Nu börjar FCP digitalisera bandet.
7. Har du bara 15 minuter på ett "90" band glöm inte bort bandaren (kameran) - Den kommer spela in hela bandet. Stå ställ klockan och stäng av i tid.
Skulle det visa sig att det där inte funkar... Då vet jag seriöst inte vad problemet beror på! Kanske finns nån annan här på forumet som varit med om något liknande