Jag har funderat på en egen inredningslösning för vardagsrummet i min nästa tvåa. Ni får gärna komma med funderingar och tips om min lösning eller en egen.
På ena väggen där tv, dvd, hemmabio, mm ska vara, har jag även funderat på att få in datorn. Tänkt bygga ut väggen så att man kan göra hyllor på djupet, som nischer i olika storlekar.
Väggen får ju byggas ut en bra bit från ordinarie vägg.
Hyllor för platt LCD/Plasma-tv, dvd-spelare, hemmabio-anläggningen, fronthögtalare, samt dekoration, t ex vaser, tavlor etc. Man får ha diskreta, avtagbara luckor så att man kan hantera sladdar och liknande.
Tänkte ha den väggen som fondvägg i t ex svart. Och försöka ha alla apparater i silverfärg, eftersom jag älskar borstad aluminium.
Angående datorlösningen, så fundera jag på att skaffa en 32-tums LCD/Plasma-tv som man även kan använda som datorskärm. Eller så gör jag ytterligare hylla för min Cinema Display. Dock är det ju snyggast om både tv:n och datorskärm är lika stora. Får fundera ytterligare på detta.
Angående datorlådan, så tänkte jag att man kunde göra en anordning, som går att fälla ut, så att datorlådan vinklas ut. Ja, det är inte optimalt för luftflödet till datorn... Får fundera lite på detta med datorlådan, hur jag ska göra. Dölja eller göra en nisch så att den syns.
Sen kör man trådlös mus och tangentbord och kan sitta i förtöljen/soffan. En sån här vägg är ju en bra lösning om man vill slippa tv- och hi-fi möbler i en etta eller tvåa.