Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Macbook lineinnivå?

Tråden skapades och har fått 3 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1
  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-06-10 20:50

Tja!

Jag köpte en macbook, spelar in på interna kortet, och får sänka enormt mycket på mastern på mixern, har dratt ner innåvån på lägsta i system / core... men den pallar ändå inte nått ljud, mitt bord har visserligen VUs men även om man lägger upp en ton så får man dra ner ändå...

Mbox pallar den nivån utmärkt, får tom gaina på lite från lägsta...

Kan det vara micknivå den tror att jag skickar in?? läste att det var även digital in på macbook ... i samma jack...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-11 01:58

Kolla systeminställningarna och ljudinställningen, låter som om du lyckats få din Macbook att tro att det är en miksignal som kommer från ljudingången. Sedan är det en stereoingång, apan. Du har väl material som är i stereo? Spelar iofs ingen roll å jag retas lite med dig...

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-07-06 19:43

Det finns inte mick in, det är bara så att den inte pallar så mycket db in, löste det genom att köppla från hörlursutgången på mixern, så kan man ligga på lagom nivå på bordet och bara tanka ut lagom för datorn, mixern låter bäst när det är lagom nivå på mastern... funkar inte att dra ner 20db... låter inte lika bra.

Jo enapa det finns mick in på instälningar jag fixa på min macbook och behöver inte sänka som du gör

1
Bevaka tråden