Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Är Safari 3 beta eller inte?

Tråden skapades och har fått 42 svar. Det senaste inlägget skrevs .

Ligger med i paketet du laddade ner.

MacFixit beskriver en del lösningar om det strular

Min PB mår definitivt bättre efter avinstallation. Någon mer som fått problem med Mail?

Vad för problem med mail? Mitt safari 3 har funkat helt utmärkt, förutom att t ex partypokers webversion blivit konstig, men annars är den ju mkt snabbare o s v

Mail krachade för mig vid radmatning i ett mail (PB G4) och för min arbetskamrat så fort han skulle öppna ett nytt mail (MBP).
Efter avinstallation så är min dator lugn. Min arbetskamrat gick över till Entourage.

På tal om Mail, så upptäckte jag att Safari-betan gör så originaltexten inte kommer med i ett mail när man svarar eller vidarebefodrar. Dessutom fick jag problem med php i ett register som vi kör internt. Om det är problem med php i övrigt vet jag inte. Jag avinstallerade betan, sen funkade allt bra igen. Lite synd, eftersom den kändes snabb och sökfunktionen var mycket bättre än tidigare.

Även på MBP:n fungerade Mail igen efter avinstallation av Safari 3

• Medlem
  • Skänninge
  • 2007-06-24 11:23

Är det bara jag som har problem med att det inte går att stänga fönster i Safari 3?

• Medlem
  • Skänninge
  • 2007-06-24 11:46
Ursprungligen av Clas:

Är det bara jag som har problem med att det inte går att stänga fönster i Safari 3?

Vid närmare efterforskning är det kanske något tillägg som stör. Var ligger sånt?

Div plugins är det som stör Safari.

Läs mer på MacFixit om Safari 3b

• Medlem
  • Skänninge
  • 2007-06-24 18:47

Var hittar jag vilka plug-in jag har och kan störa om jag inte kommer ihåg vad jag installerat?

Efter senaste versionen fungerar betan lika bra som 2:an för mig. Inte en bugg har jag hittat än. Med den förra versionen så funkade t ex inte Lexins widget. Jag har även "hört" att med den senaste uppdateringen fungerar Safari fint i Windows också, men jag har ingen dator med Windows så jag kan inte testa.

• Medlem
  • Uppsala
  • 2007-11-01 01:13

Visst följer den skarpa Safari 3 med Leopard? Då borde den ju också finnas för oss andra nu, men inget finns i uppdateraren. Knepigt.

• Medlem
  • Stockholm
  • 2007-11-01 22:28

Safari 3.0.3 bråkar hela tiden, slöar ned hela datorn och ställer till det rent allmänt. Dessutom kraschar programmet extremt ofta (flera gånger/vecka) och är en ren badbollsfestival. Alla versioner av 3:an är betydligt mer instabila än 2:an, sorgligt nog. Så om den skarpa versionen fixar några av dessa problem så är den såklart mycket intressant.

Bevaka tråden