Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

spela in på macbook.

Tråden skapades och har fått 6 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Hej alla. jag är säker på att frågan kommit upp men inte såhär hoppas jag. Jag har en tubeamp original från ART + en kondmic.

hur kommer ljudet bli när jag direkt från preampen drar in ljudet i macbooken? tacksam för svar. missar jag något? kommer det låta skit?

Det är för sång och podcasts (podcasts till jobbet och sång för min egen skull). Dito för en ar250-elgitarr.

Tack kompisar och svara gärna som åt en treåring typ... jag är inte så hemma på sånt här

Det ska funka fint.
Du behöver ställa in i datorn så att den förstår att det är en linjesignal och inte miksignal.

ahha... fan va fint Antar att det bara är att googla på hur man ställer om mellan linje-signal och mik-signal eller? Får tacka så mycket för hjälpen

  • Medlem
  • Stockholm
  • 2007-06-12 20:09

tror det är typ systeminställningar -> ljud

  • Medlem
  • Bollnäs
  • 2007-06-12 20:17

Fast det har inte funnits en mac på väldigt länge som haft mic in och jag tvivlar på att macbooken har nåt annat än linjeingång.

  • Medlem
  • Eskilstuna
  • 2007-06-12 20:20

Jag tror inte heller att den har mic-in, det är dock kombinerat digital och analogingång, så det kommer funka skitbra, dra bara ner volymen i systeminställningar>ljud och/eller coreaudio.

Ahha... så micin behöver jag inte bry mig om alltså. Jag har aldrig gått in under systeminställningar>ljud (har aldrig haft en anledning).

Kanonbra Thx a bunch dudes.

1
Bevaka tråden