Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

håll min 1G vid liv!

Tråden skapades och har fått 2 svar. Det senaste inlägget skrevs .
1

Jag älskar att hjulet snurrar fysiskt, och har redan lagat den fler gånger än vad som borde behövas. Nu hängde sig finder + allt annat inkl itunes, vilket resulterade i att itunes insisterar på att ipoden inte fungerar. Jag kommer dock åt alla filer jag lagt i rooten när jag använt den som extern hd. Jag behöver alltså ngt sätt att antingen komma åt musiken som mappar, eller fixa vad det nu är som gör att musiken inte vill finnas. Säg inte åt mig att köpa en ny, att hålla den vid liv är min största hobby samt passion. Googling gav mig bara pc-program och bs..

Testa att säkerhetskopiera alla dina filer från den, gå in i Skivverktyg som ligger i Verktygsprogram-mappen. Välj iPoden och formatera den. Öppna sedan iTunes och välj att du vill återställa iPoden Hoppas det funkar.

själva grejen var att jag inte ville formatera, hade litet gamla låtar jag enbart hade där (så jävla smart...).
eftersom alla vanliga filer gick att komma åt tyckte jag det var rimligt att det bara var indexfilen eller vad det heter som var korrupt. är ju lite halvbökigt att kopiera över musiken in i itunes igen, apple har väl byggt bort den funktionaliteten. allt går dock, nu lever den och mår bra, med musiken kvar, men en liite mer fientlig inställning till apple och itunes. det hela hade varit oerhört smärtfritt ifall det inte fanns massa jobbiga begränsningar och spärrar..

1
Bevaka tråden