Denna delen av 99 uppdateras inte längre utan har arkiverats inför framtiden som ett museum.
Här kan du läsa mer om varför.
Mac-nyheter hittar du på Macradion.com och forumet hittar du via Applebubblan.

Ny livedator. Ska jag bli med Mac?

Tråden skapades och har fått 86 svar. Det senaste inlägget skrevs .
Ursprungligen av PF:

Njaeäh, egentligen är det som att byta mellan två olika pennor bara, man skriver fortfarande på papper och bägge pennor går att skapa läslig text med..

Exakt, om man inte förstår, uppfattar eller uppskattar nyanser eller bryr sig om estetik i detaljer kan man ju lika väl välja den penna som majoriteten använder, men då blir man också en sådan penna. Och skulle man senare uppleva problem eller begränsningar med pennan bör man minnas vilka överväganden man gjorde vid valet av penna.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-24 01:11
Ursprungligen av Olav Rust:

Exakt, om man inte förstår, uppfattar eller uppskattar nyanser eller bryr sig om estetik i detaljer kan man ju lika väl välja den penna som majoriteten använder, men då blir man också en sådan penna. Och skulle man senare uppleva problem eller begränsningar med pennan bör man minnas vilka överväganden man gjorde vid valet av penna.

Men inte de argumenten, de får mig bara att vilja skita i Mac...

Så jävla coola och så jävla snygga är inte Macarna. Dessutom är det den vanligaste designen och man är ungefär lika orginell med en Macdator som om man köper sina kläder på H&M. Laptopparna ser rätt ordinära ut tycker jag bortsett från att de är vita, om man nu inte väljer svart eller de dyrare gråa (eller vad de nu är).

Jag har använt PC till musik i många år och en del av det arbetet är jag ganska stolt över. Inte fan är det arbetet av sämre kvalitet än vad det hade varit om jag använt Mac. So much för man blir den penna man använder, eller hur det var.

Känns mer givande med argument och diskussion som håller lite högre nivå än "Saab är bättre än Volvo" eller "min pappa är starkare än din!".

  • Medlem
  • 2007-06-24 16:07

Halloj Skilling!

Min flickvän köpte alldeles nyligen en Macbook, den billigaste varianten. Trevlig liten maskin! VÄLDIGT liten skärm dock, på gott och ont...

Köpte till 2GB Twinmos minnen, för ynka 800:-, då OSx, program etc. gärna slukar en del av den varan. Ärligt talat tror jag inte att du skulle märka någon större skillnad mellan 2,0 och 2,16Ghz processorerna, däremot märks det tydligt om du dubblar minnet..

Det största problemet med att köra Mac idag tycker jag är alla fina pluggar som bara finns för Windows. Det var bland annat det som avgjorde att det fick bli laptop PC fortsättningsvis för min del.. Är du sugen på Mac/OSx kan du ju iofs. köra Windows genom Bootcamp på den om man orkar köra dubbla OS..

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-24 16:55
Ursprungligen av asha:

Halloj Skilling!

Tjena, mannen!

Citat:

Min flickvän köpte alldeles nyligen en Macbook, den billigaste varianten. Trevlig liten maskin! VÄLDIGT liten skärm dock, på gott och ont...

Ja, men live blir det bra med liten skärm.

Citat:

Köpte till 2GB Twinmos minnen, för ynka 800:-, då OSx, program etc. gärna slukar en del av den varan. Ärligt talat tror jag inte att du skulle märka någon större skillnad mellan 2,0 och 2,16Ghz processorerna, däremot märks det tydligt om du dubblar minnet..

Ja, jag var nästan inne på det med, men tänkte att det är bäst att fråga om råd.

Citat:

Det största problemet med att köra Mac idag tycker jag är alla fina pluggar som bara finns för Windows. Det var bland annat det som avgjorde att det fick bli laptop PC fortsättningsvis för min del.. Är du sugen på Mac/OSx kan du ju iofs. köra Windows genom Bootcamp på den om man orkar köra dubbla OS..

Jag har kvar min PC-lappis och kommer nog att använda den för mixning och liknande ett tag till, just av den anledningen att man har så mycket bra grejer på den som inte bara är att flytta över... ja, och så mycket större skärm också. Skulle tro att MacBooken i princip uteslutande kommer att användas för livebruk och inspelning (bandare, helt enkelt). Att sitta och mixa på en 13" skärm skulle förmodligen göra mig galen.

  • Medlem
  • Gävle
  • 2007-06-24 20:42
Ursprungligen av asha:

Det största problemet med att köra Mac idag tycker jag är alla fina pluggar som bara finns för Windows. Det var bland annat det som avgjorde att det fick bli laptop PC fortsättningsvis för min del.. Är du sugen på Mac/OSx kan du ju iofs. köra Windows genom Bootcamp på den om man orkar köra dubbla OS..

Här har vi den absolut största orsaken till att jag köpte mig en asus F3J Jag använder till 99% gratissyntar/effekter, och den stora massan av dessa finns inte till mac.

Ursprungligen av Arete:

Här har vi den absolut största orsaken till att jag köpte mig en asus F3J Jag använder till 99% gratissyntar/effekter, och den stora massan av dessa finns inte till mac.

Det är definitivt en av sakerna som gör mig avundsjuk på Windows. Finns massa intressanta program och pluggar som inte finns för OS X, och gratisutbudet är definitivt klenare.

Sen är jag också inne på ashas linje angående minne, även om jag inte riktigt vet hur stor skillnad man märker om man bara kör ett eller två program åt gången.

Ursprungligen av Skilling:

Men inte de argumenten, de får mig bara att vilja skita i Mac...

Jo fast det är just de argumenten som får en del att välja Mac. De som inte ser fördelarna med en Bentley låter också bli att köpa en sådan.

Citat:

Så jävla coola och så jävla snygga är inte Macarna. Dessutom är det den vanligaste designen och man är ungefär lika orginell med en Macdator som om man köper sina kläder på H&M. Laptopparna ser rätt ordinära ut tycker jag bortsett från att de är vita, om man nu inte väljer svart eller de dyrare gråa (eller vad de nu är).

Det där visar bara att du inte förstått. Macen är inte bara ett plastskal utan levereras bland annat med ett operativsystem och en del användbara program som är väl integrerade. Det är en helhet med estetik, funktion, tillförlitlighet och sinnrika lösningar. Och om man inte kan eller vill uppfatta detta blir man precis lika lycklig med en standardpenna.

Citat:

Jag har använt PC till musik i många år och en del av det arbetet är jag ganska stolt över. Inte fan är det arbetet av sämre kvalitet än vad det hade varit om jag använt Mac. So much för man blir den penna man använder, eller hur det var.

Små små finesser i tillvaron kan främja inspirationen. Men som sagt, uppfattar man dem inte spelar de ju ingen roll.

Citat:

Känns mer givande med argument och diskussion som håller lite högre nivå än "Saab är bättre än Volvo" eller "min pappa är starkare än din!".

Men detta är inte en sådan diskussion. Återigen, du uppfattar inte någon avgörande skillnad, varför då inte hålla fast vid standardpennan?

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-23 12:43

Lite flow i ekonomin och betydligt högre lön den här månaden än väntat. Betyder förmodligen att det blir en ny MacBook. Nu så undrar jag istället lite över vilken modell jag ska satsa på. Den svarta är inte aktuell, men behöver jag verkligen 2,16 GHz Intel Core 2 Duo?

Om jag ska lägga mer pengar... är det smartare att lägga dom på 2,16 GHz och köra på en gig internminne eller ska jag ligga kvar på 2,0 GHz och utöka till 2 gig internminne?

Hårddisken skiter jag i för jag klarar mig på 80 GB.

Edit: F.ö. retar jag ihjäl mig på att det bara finns två usb-portar. Uselt. Jag har fyra på min PC-laptop. Men, men, det är bara att acceptera.

Senast redigerat 2007-06-23 13:06

Du kan ju köpa på avbetalning, annars.. så har du råd att välja det du faktiskt vill ha.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-24 01:05

Det där tangerar bara raljant fanatism. Jag väljer själv gärna Mac om jag får valmöjligheten, men att det vore någon egentlig skillnad på resultatet beroende på vilken dator man använder är helt enkelt inte sant. Det är i så fall viktigare att man har en modern, snabb och följsam dator än en dator som känns trött och hindrar en i sitt arbete.

Det går utmärkt att köra andra GUI-lösningar i en PC så att den känns minst lika "smooth" som en OS X-maskin, jag använder bbLean och det ger mig en väldigt precist kalibrerad penna som jag är extremt nöjd med.

  • Medlem
  • International user
  • 2007-06-25 00:27

Hitta en student och köp en ny macbook genom denne: Pris 8995:-

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-25 10:02
Ursprungligen av snattack:

Hitta en student och köp en ny macbook genom denne: Pris 8995:-

Ja, eller så har man möjligheten att få en vän att ta den genom sitt företag. Det blir ännu billigare.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-06-25 12:58

Alternativ (?)

Med risk för att svära i kyrkan och att uppröra någon kanske (och det är nog kanske inte helt aktuellt för just denna tråden).... Men lite intressant är det ju faktiskt. För det behöver ju inte längre vara ett val att köra Os X på just apples hårdvara, i princip vilken pc (notebook) som helst kan ju numera göra det eftersom några lirare hackat TPM-kretsen (sitter i Apples maskiner som ju i senare generationer inte är någonting annat än just en "pc"):

http://www.osx86project.org/

Ja, att köra ett osupportat hack på en maskin som ska köras live på scen verkar ju vara ett bra alternativ om man vill känna på OS X.

  • Medlem
  • Lidingö
  • 2007-06-25 14:57

:)

Instämmer. Citerar mig själv: "inte helt aktuellt för just denna tråden" .Live vill man nog ha supportade och beprövade prylar. Ville bara som en liten parentes nämna detta eftersom diskussionerna ofta rör OS x och hårdvara. Kanske kommer Apple så småningom att börja kränga sitt operativ "utanför" deras egen hårdvarusfär? Vem vet. Dock så finns ju onekligen en poäng med att låsa (så att säga) operativet till viss hårdvara (mer kontroll på drivrutiner, instickskort, etc).

//Danne (själv sugen på en mac mini)

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-25 19:02

Olav:

Lägg av med den där fåniga och överlägsna veta-bättre-attityden, vettja. Du gör bara bort dig. Totalt.

Kanske är det så att det krävs mer än en massproducerad dator för att jag ska gå i taket och totalimponeras av design? Att tokdigga designen på Apple och t ex Bang & Olufsen är knappast definitionen av god smak. Sorry. Jag lär föredra OSX framför Windows, men allt är inte svart eller vitt. Finns ju bevisligen folk som använder Windows även på Mac, eller hur (och dessutom verkar Apple promota Microsoft Office för Mac ganska hårt)? Vad det gäller medföljande program så får vi väl se vad det ger mig. Fast om du inte tror att det finns väl fungerande program till Windows har du en skev världsbild och de program jag använder mest i PC lär jag fortsätta med i Mac (Ableton Live och Cubase, möjligtvis att jag ersätter Cubase i sinom tid men det är ingen självklarhet). Driftsäkerheten är odiskutabelt ett stort plus för Mac, men inte heller den aspekten är helt svart eller vit. Det finns gott om PC-användare som är helt oförstående för att PC skulle krascha ofta eller bete sig märkligt. Har man tur och/eller är så pass nitisk när man väljer burk att man bara har fått erfara stabila maskiner så faller den aspekten platt till marken också. Jag har haft både grymt stabila och heldarriga varianter av PC.

För övrigt ser det ut som det blir Mac och skälen är rutiga och randiga och väl genomtänkta. Det betyder inte att allt annat är skräp och att de som inte väljer Mac är smått förståndshandikappade, inte begriper, är stillösa eller inte har någon koll överhuvudtaget. Det betyder inte heller att Mac är bättre på allt som har med musikproduktion att göra. Nu kommer jag att ha en Mac och en PC och jag kommer att använda bägge.

Härlig avslutning du drämmer till med också. Du menar att jag nte riktigt är värdig att tillhöra den fabulösa och högre stående MacFamiljen?

Ge mig ett brejk.

Senast redigerat 2007-06-25 19:17

Shit Olav Rust, att du ens kan med dig själv...

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-25 23:11

Rapport från Solvalla, dött lopp-loppet mellan päron och äpplen.

Nu tangerade Rust inte längre, utan sprang över linjen. Plötsligt knappade päronsidan ikapp trots den rejäla ålders & erfarenhetsskillnaden. Rust tog till grepp som funkade på skolgården -64 men tyvärr har han missat en del poänger som framkommit de senare åren.

Skilling tappade lite styrfart i och med omnämnandet av Office, som från början är ett Mac-program, men vinner ändå lätt på genomskådandet av s k gammal taskig stil, bryter igenom och biter ifrån på s k ny direkt stil.

Summa summarum är loppet ännu dött, trots att äppelsidan påstod att de även kan komma med päronsmak, "om man vill". Päronsidan kontrade med ett snabbt "Bah! Det där smakbytet kan vi också göra, även om det är oetiskt".

En av de ärrade kommentarerna, herr Jaldermark, ställde sig upp och ifrågasatte högljutt Rust, som är en representant för bara sig själv och faktiskt inte får direkt medhåll från övriga äppelsidan. Han fick medhållande ooh'anden och aah'anden från bägge sidor.

Från juryn frågar vi oss om Stig H Rust kanske ändå springer på sina sista argumentvarv det här året. Vi har hört det förr, vi har till och med låtit likadana själva men tiden har sprungit ikapp oss och det är dags för förändringar åt ett mer öppet sinnelag.

Stockholm i juli 2007
Juryn

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-25 23:59
Ursprungligen av PF:

Skilling tappade lite styrfart i och med omnämnandet av Office, som från början är ett Mac-program

Ajdå. Fanken, jag som tyckte det lät så bra.

Ursprungligen av PF:

Rapport från Solvalla, dött lopp-loppet mellan päron och äpplen.

Nu tangerade Rust inte längre, utan sprang över linjen. Plötsligt knappade päronsidan ikapp trots den rejäla ålders & erfarenhetsskillnaden. Rust tog till grepp som funkade på skolgården -64 men tyvärr har han missat en del poänger som framkommit de senare åren.

Skilling tappade lite styrfart i och med omnämnandet av Office, som från början är ett Mac-program, men vinner ändå lätt på genomskådandet av s k gammal taskig stil, bryter igenom och biter ifrån på s k ny direkt stil.

Summa summarum är loppet ännu dött, trots att äppelsidan påstod att de även kan komma med päronsmak, "om man vill". Päronsidan kontrade med ett snabbt "Bah! Det där smakbytet kan vi också göra, även om det är oetiskt".

En av de ärrade kommentarerna, herr Jaldermark, ställde sig upp och ifrågasatte högljutt Rust, som är en representant för bara sig själv och faktiskt inte får direkt medhåll från övriga äppelsidan. Han fick medhållande ooh'anden och aah'anden från bägge sidor.

Från juryn frågar vi oss om Stig H Rust kanske ändå springer på sina sista argumentvarv det här året. Vi har hört det förr, vi har till och med låtit likadana själva men tiden har sprungit ikapp oss och det är dags för förändringar åt ett mer öppet sinnelag.

Stockholm i juli 2007
Juryn

Stilistiskt närapå fulländat. Briljant och elegant på samma gång.

Jag är främst intresserad av varför det ena väljs före det andra, och på vilka grunder. Många män är "ingenjörer", för dem är bara det som kan vägas och mätas reellt. De konverterar livinnehållet till siffror, och talar om sina topplån, tabellställningen, löneförhöjningar, prestanda, hur mycket de drack och hur mycket de tjänade på egna inköpsresan.

Estestik, snits och harmoni är flum som inte kan verifieras och har därför inget medvetet genomslag på köpbeslut. Sådant går då heller inte att kommunicera och blir därför omöjligt grabbar emellan. Alla människor påverkas visserligen av vad de ser, men många kämpar emot och skulle inte erkänna det, därför duger också standardpennan för fler än 9 av 10.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-26 12:41
Ursprungligen av Olav Rust:

Stilistiskt närapå fulländat. Briljant och elegant på samma gång.

Jag är främst intresserad av varför det ena väljs före det andra, och på vilka grunder. Många män är "ingenjörer", för dem är bara det som kan vägas och mätas reellt. De konverterar livinnehållet till siffror, och talar om sina topplån, tabellställningen, löneförhöjningar, prestanda, hur mycket de drack och hur mycket de tjänade på egna inköpsresan.

Estestik, snits och harmoni är flum som inte kan verifieras och har därför inget medvetet genomslag på köpbeslut. Sådant går då heller inte att kommunicera och blir därför omöjligt grabbar emellan. Alla människor påverkas visserligen av vad de ser, men många kämpar emot och skulle inte erkänna det, därför duger också standardpennan för fler än 9 av 10.

Mmm, men det kanske är därför det blir fel, eftersom du går in i en diskussion med en bild av t ex mig som inte stämmer. Jag är inte speciellt grabbig av mig och egentligen inte speciellt intresserad av teknik alls. Dessutom pratar du med konstnärssjälar i varierande grad här och i mitt fall handlar det om datorn som ett medel för att skapa. Jag är också väldigt mån om att ha en miljö i datorn som jag trivs i, vilket går även i PC. Lite pyssel krävs, men ändå. Vad det gäller intresse för estetik, form och design osv så är det stort.

När det gäller prestanda så är det viktigt av den orsaken att datorn måste fungera som det instrument det är för mig. När det gäller t ex antal usb-portar så innebär två stycken att det ibland kommer att bli problem. Externt ljudkort och controller måste jag alltid ha och ska jag sedan ha in dongeln till Cubase är det kört. Tack o lov finns det musar som går på firewire har jag förstått, så det löser sig på det berömda håret.

Men dock, begränsningen av usb (otroligt dåligt är vad det är) är ännu en anledning till att jag kommer att ha en del av min verksamhet kvar på min PC.

Jag håller med om att Mac gör kvalitetsburkar (rejäla som Volvos) och har en design som är helt ok (även om det faktiskt finns PC som också är helt ok. PC är inget märke, vet du... olika tillverkare gör olika saker). Jag är också ganska övertygad om att jag i stort trivs bättre i MacMiljön, men det kommer också finnas saker att sakna.

Men sammanfattat, din bild (som jag tolkar den) av att människor som är kultiverade och har öga för detaljer och design väljer Mac medan övriga väljer PC, stämmer inte riktigt.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-26 00:27

Gates & Jobs är goda vänner i game't och om man vill få en rätt intressant videostund med inblick i gammalt & nytt så intervjuades de nyligen tillsammans:

http://d5.allthingsd.com/20070530/video-steve-jobs-and-bill-gates-prologue/

Lite nördigt förstås men ändå sevärt, underhållande och en smula familjärt.

Smyger duckandes in och vill bara säga att jag skaffade en MacBook i december och är jättenöjd. Kan inte direkt jämföra efterssom det är min första laptop men visst är det väldigt hög klass på konstruktion och design. Tror det mesta har nämnts, saknar också USB-portar, två är i underkant. Å andra sidan är det inbyggt 6pin firewire (dvs strömförsöjning) vilket är kanon för mig. En annan grej folk påpekar är att grafikkortet som inte har eget minne, men det är väl en rätt bra sak att spara in på för oss ljudmänniskor.

Prismässigt tyckte jag inte det verkade skilja sig mycket om man jämför med en motsvarande PC, pass på Apples minnespriser dock det tar man nog hellre separat om det går.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-26 01:03

Det är egentligen samma som gäller med minnespriser för alla de större tillverkarna. Apple är en av de absolut största [läs: tillverkarna av hårdvara] ihop med t ex Toshiba, Sony, HP, Dell osv, alla dessa har nog rätt höga priser på minnen om man väljer tillverkarnas respektive rekommendationer.

Själv gjorde jag ett ruggigt klipp på en laptop (4500:- för en ny HP!) och då kändes det som om jag gjorde en fantastisk affär, men har man råd så är en maskin från Apple väldigt väldigt kul att packa upp, dra igång och sedan börja använda. Det är lite speciellt och ganska elegant, men att börja snacka om Bentley känns lite väl i överkant. Snarare är Mac vs PC idag typ som Adidas vs Nike eller Norrlands Guld vs Pripps Blå eller Coke vs Pepsi.

Apple packar med en fjärrkontroll till i princip varenda Mac-modell nu, och man får ett litet schysst klistermärke där man kan berätta att man gillar Mac. Det är lite sött, eller ganska töntigt. Konkurrerande företag har mindre kvinnliga attribut som t ex mer fokus på prestanda. Apples fokus är lite mer mot multimedia. PC-sidan är mer praktiskt lagd; fler USB-portar, större skärmyta. Mac-sidan är mer estetiskt lagd och mer vi-hjälper-dig-komma-igång med massor av medföljande programvara.

Men ser man över detta och krasst tänker vad man behöver osv, kan man lika gärna köra Äpple som Päron. Är man lite mer erfaren kanske man ändå vill strippa installationen och bara ha med de program man verkligen kommer använda. Och i användning och hantering så tillvida är skillnaden verkligen hårfin.

Men visst, att sitta med några ungar i knät och köra PhotoBooth är sjukt trevligt och kul.

Det finns förmodligen lika många anledningar som det finns köpare, och det finns garanterat mängder av undersökningar (för att inte tala om andra internetforum/trådar) om varför folk skaffar det ena eller det andra. Känns kanske inte helt relevant här och nu. Plattformskrig är så trist oavsett hur mycket det vävs in i teorier eller liknelser. Fattar inte ens varför jag själv lägger mig i, så jag går och lägger mig istället.

  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-26 01:55

"Stig H": Kul att du inte tog allt för illa upp

Estetik och flum är det bästa jag vet. Jag är så intresserad av GUI (graphical user interface) och "look and feel" (en viktig parameter för Apple, och en parameter de är mästare på att bemästra så att säga) att jag letar efter sätt att förändra Windows gränssnitt, för att det ska bli tilltalande.

Jag har nu nämnt bbLean några gånger men kan göra det igen. Det här är en programvara som är helt gratis och görs av entusiaster som vill göra Windows mer smakfullt och samtidigt mer smart. Programmet gör mig riktigt glad för jag får samma positiva vibb från gränssnittet när jag kör detta som när jag kör OS X. MacOS X är form- och funktionsmässigt i det närmaste fulländat, men kan inte förändras av användaren på något enkelt sätt. Till Windows finns mängder av hack och programvaror som gör att man kan få datorn att jobba precis hur skitdåligt (alla toolbars och sånt skräp) eller hur skitbra (exemplet bbLean gäller igen; tar mindre prestanda än Windows eget GUI) man vill, egentligen.

Så Apple kommer mer med en färdigvässad as-skarp och bra penna, men med en PC så har man möjlighet att vässa den från början trötta upplevelsen väldigt mycket, om man nu upplever den som sådan. I do.

Och har man väl börjat nämna floran av programvara så hamnar tyvärr Apple ohjälpligt i lä. Även om man kan hitta det man behöver och att det finns långt mer än man behöver även där.

Kortfattat: OS X' utseende, känsla och design är magnifik, men man kan göra underverk med en PC också. Vilken som blir snyggast och skönast att jobba med är helt en smaksak. Själv har jag en gammal Mac med 10.3.9 och en ny PC med XP SP2, bägge är kul som tusan att använda, på sina olika sätt. Och bägge är finansierade av försäljningen av en "MacBook BlackBook" som även betalade en hel del förnödenheter, nöjen, en begagnad bil och mer därtill...

Senast redigerat 2007-06-26 02:41
  • Medlem
  • Uppsala
  • 2007-06-26 02:18

Några hand-i-hand-programvaror

Tänkte bara sväva ut i en liten sak till... jag har ett gäng favoritprogram och de känns precis likadana i bägge miljöer. Dessa är:

VLC
Reason
Audacity
Firefox

Har datorn dessa spelar det för mig ingen roll vad den heter i för- eller efternamn så länge den är tillräckligt snabb och tyst.

Liknande gäller naturligtvis numera (eller snart, när betan är övergiven och programmet lanserat) Apples egen idé om den mjuka övergången, dvs Safari och iTunes.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-26 15:55

Idiot- och klåparfråga här:

Apple Mighty Mouse Wireless Bluetooth funkar väl till MacBooken nu då va?

Macbook har ju inbyggt bluetooth så det ska inte vara nåt problem.

  • Medlem
  • Jönköping
  • 2007-06-26 16:16
Ursprungligen av tublenco:

Macbook har ju inbyggt bluetooth så det ska inte vara nåt problem.

Tänkte la det.

Bevaka tråden